در دهه فجر امسال ایستگاه وکیل افتتاح و ساخت خط 3 مترو شیراز آغاز می شود
مرادی با بیان اینکه خط سه قطار شهری شیراز در واقع امتداد خط یک به سمت شمال غرب محسوب میشود،افزود: مطالعات این خط به طول ۱۲ کیلومتر و طراحی ایستگاههای هشت گانه آن به پایان رسیده است و ساخت آن در دهه فجر امسال آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد:در طرح تکمیل خط یک قطار شهری، ارتباط بین پل بصیرت معالی آباد و شهرک گلستان زیرزمینی ساخته میشود.
تا پایان امسال دستگاه حفار مکانیزه در تونل شرقی خط دوم مترو شیراز به ایستگاه میدان ایستگاه میدان امام حسین(ع) و تقاطع اصلی خط یک و دو خواهد رسید.
او با یادآوری اینکه مرحله یک خط ۲ مترو شیراز حد فاصل ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین(ع) است، افزود: بهرهبرداری از چهار ایستگاه قهرمانان، عادل آباد، امیرکبیر و امام حسین(ع) در مرحله یک خط ۲تا پایان سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز می شود.
هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و ۲۳ میلیون یورو برای تامین مرحله یک خط ۲ مترو شیراز برآورد شده است.
مرادی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی تونل مرحله یک خط ۲ مترو شیراز، گفت: مرحله یک این خط ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود:در خط ۲ بسیاری از تجهیزات را به میزان زیادی داخلی سازی کردهایم و کمتر از ۳۰ درصد از تجهیزات این خط را باید از خارج وارد کنیم.
ساخت خط دوم قطار شهری شیراز از اردیبهشت ۹۲آغاز شده است.
او یادآور شد: به ازای هر کیلومتر ساخت مترو باید ۵۰ میلیون دلار شامل اقدمات عمرانی، تجهیزات و ناوگان هزینه کنیم.۴۵۰ میلیون دلار برای همه اقدمات عمرانی و تجهیزات در ۱۰ کیلومتر پایانی مرحله یک خط ۲ نیاز است.
او در خصوص پیشبینی اوراق مشارکت برای مترو شیراز در سال آینده نیز گفت: اوراق مشارکت سال آینده در بودجه ۹۹ دیده شده و احتمالا به اندازه اوراق مشارکت امسال و به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان باشد.خط یک مترو مسیر غرب به شرق و خط دو مسیر شمال به جنوبی شیراز را پوشش میدهد و با تکمیل خط دوم، شاهد کاهش قابل توجه ترافیک و تسهیل تردد در این کلانشهر خواهیم بود.