شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت پایدار آنها به چرخه تحصیل باید به عنوان یکی از برنامههای محوری در دستور کار قرار گیرد.
آقازاده افزود: با توجه به اینکه شناسایی زودهنگام این افراد می تواند به بازگشت به موقع آنها به تحصیل کمک کند، انتظار میرود با به دست آمدن آمار بتوان اقدامات جدی برای بازگشت آنها به مدرسه انجام داد.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل رتبه مطلوبی در کشور دارد و با وجود این شرایط مطلوب می طلبد در راستای به حداقل رساندن این مهم گامهای اساسی برداشته شود.
استاندار مرکزی، در خصوص فعالیت مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل استان مرکزی نیز گفت: این مجمع باید برنامههای خود را با مجمع ملی هماهنگ و در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گامهای اساسی بردارد.
آقازاده در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش این استان با کسب جایگاه بیست و پنجم کشور در حوزه اعتبارات هزینهای ملی سال ۹۹، وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: این استان رتبه ۱۵ تا ۱۹ کشور در حوزه درآمدزایی دارد در حالی که در جذب اعتبارات هزینهای آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۹ رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده که این مهم باید در بودجه سال ۱۴۰۰ ارتقا یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: مشکلاتی در مسیر تحصیل اتباع خارجی استان وجود دارد که حل این مشکلات با همکاری کمیساریای سازمان ملل در دستور کار قرار دارد.
فولادوند افزود: شورای آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف آموزشی، تربیتی، عمرانی، اجرایی و مالی جایگاه ویژه ای دارد که در استان مرکزی با توجه ویژه استاندار، فرمانداران و سایر اعضا عملکرد این شورا در سطح مطلوبی قرار دارد.