دبیر ستاد برگزاری رویداد "رویازی" (پِیچِ بزرگ تهران) از برگزاری دومین رویداد رویازی در هفته آینده خبر داد.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوره رویازی اسفند سال گذشته برگزار شد گفت: در آن رویداد یک سرمایه گذار با گروهی از تولیدکنندگان پویانمایی در مشهد قرارداد بست و فیلم سینمایی پویانمایی درحال ساخت است.
آقایی اضافه کرد: در رویداد رویازی، پویانماییها و شخصیت سازی در دو بخش مختلف امسال ارائه خواهد شد.
وی درباره دو تغییر رویداد رویازی در مقایسه با دور اول گفت: امسال رویداد با حضور مربیان و کارشناسان بین المللی برگزار میشود و سه طرح برتر نیز برای ارائه در بازار محتوای روسیه انتخاب خواهند شد.
دبیر ستاد برگزاری رویداد رویازی گفت: با مذاکره سازمانها و نهادهایی همچون وزارت نیرو، قوه قضاییه، راهنمایی و رانندگی که نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارند و تا پیش از این از نماهنگ و تبلیغات استفاده میکردند، تقاضا شده است تا به تولید پویانمایی به ویژه آموزش کودکان نیز توجه کنند و در این زمینه سرمایه گذاری شود.
رویازی (پِیچِ بزرگ تهران) به معنی ایده بازار فناوری خلاق است.
رویداد "رویازی" با هدف تولید علمی و اقتصادی پویانمایی در کشور
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، برگزاری رویداد رویازی (پِیچ بزرگ تهران) را با هدف تولید علمی و اقتصادی پویانمایی در کشور اعلام کرد.
آقای پرویز کرمی در جمع خبرنگاران گفت: امسال دومین رویداد رویازی در دو بخش پویانمایی و شخصیت سازی برگزار میشود که در بخش شخصیت سازی باید در کنار تولید آن به مانایی و جذب در بازار نیز توجه شود.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ضرورت ایجاد زیست بوم مناسب برای صنایع خلاق از جمله تولیدات پویانمایی و شخصیت سازی در کشور اشاره کرد.
آقای کرمی گفت:: در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان براساس قانون حمایت از اقتصاد دانش بنیان که مصوب مجلس شورای اسلامی بود موفقیتهای خوبی در کشور کسب شد.
وی اضافه کرد: فعالیت ۷۶ پارک علم و فناوری و ۶ هزار کسب و کار نو (استارتاپ) در کشور از جمله این موفقیت هاست.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ضرورت فعالیت کارخانههای نوآوری و شرکتهای نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: کارخانههای متروک داخل فضای شهری که امکان فعالیتهای گذشته را ندارند، زمینه مناسبی برای ایجاد فضای مشترک به منظور فعالیت استارتاپ هاست.
آقای کرمی افزود: گردش مالی صنایع خلاق در جهان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار است که متأسفانه در کشور ما کمتر از یک میلیون دلار بوده است که با توجه به سهم یک درصدی جمعیت کشورمان در جهان کافی نیست.
وی گفت: تولید پویانمایی در کشور با فعالیتهای شرکتهای فیلم سازی نبوده است و بیشتر افراد آن را برعهده گرفته اند، اما باید فعالیتهای تولیدی مدیریتی، اقتصادی و بازاریابی به منظور افزایش موفقیت تفکیک و به صورت تخصصی انجام شود.
کرمی، خواهان تولیدات پویانمایی براساس نیاز بازار شد و گفت: نباید این تولیدات پس از اتمام به دنبال بازاریابی باشند که احتمال جذب آن در بازار کمتر باشد.
نام نویسی ۳۹ طرح پویانمایی برای دومین "رویازی"
دبیر موضوعی بخش پویانمایی دومین رویداد "رویازی " از نام نویسی ۳۹ طرح پویانمایی در این بخش خبر داد.
آقای احسان کاوه در جمع خبرنگاران گفت: امسال به سبب کمیت با استقبال بیشتری در مقایسه با نخستین دوره رویازی مواجه بودیم.
وی افزود: این طرحها از استانهای تهران، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، البرز، لرستان و قزوین ارائه شده بود.
دبیر موضوعی بخش پویانمایی دومین رویداد رویازی گفت: ۱۶ جلسه آموزشی و همچنین ۱۳ کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد.
آقای کاوه اضافه کرد: این کارگاهها با موضوعاتی همچون مالکیت معنوی، تجاری سازی، بازاریابی، اصول مذاکره، اصول ایده بازار همچنین شخصیت سازی و پویانمایی برگزار شد که ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی پایانی ابراز رضایت کرده اند.
وی گفت: قدیمیترین پویانمایی جهان در شهر سوخته (جام آسوریک) یافت شده است.
آقای کاوه اضافه کرد: ایران سابقه ۵ دهه تولید پویانمایی دارد و باید این هنر صنعت را به گونهای اقتصادی و علمی تولید کند که امکان اشتغال و ارزآوری داشته باشد.
وی با بیان این که زبان پویانمایی بین المللی است، گفت: میتوان از پویانمایی به منظور فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان مشترک با دیگر کشورها نیز بهره برد.
دبیر موضوعی بخش پویانمایی دومین رویداد رویازی، خواهان توجه به فرآیند تولید پویانمایی در کشور شد و افزود: فرآیند دعوت برای شرکت در رویداد رویازی با توجه به ۸۰ میلیون جمعیت کشور و گستره جغرافیایی به صورت سراسری در کشور اعلام شد تا همگان فرصت حضور در این رویداد را داشته باشند.
نام نویسی ۱۲ گروه شخصیت ساز در دومین «رویازی»
دبیر موضوعی بخش شخصیت سازی دومین رویداد «رویازی» از نام نویسی ۱۲ گروه شخصیت ساز برای شرکت در این رویداد خبر داد.
آقای علی کاشفی پور در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد فرهنگی در بخش شخصیت سازی قابل توجه است.
وی افزود: از نظر اقتصادی شخصیت سازی گاه تا بیش از ۱۰ برابر فروش پویانمایی گردش مالی به همراه خواهد داشت.
دبیر موضوعی بخش شخصیت سازی دومین رویداد «رویازی» گفت: کارگاههای فشردهای با ۸ سرفصل برای ۱۲ گروه شرکت کننده در رویداد «رویازی» امسال برگزار شد.
آقای کاشفی پور افزود: موضوعهایی همچون شرکت سازی، بازاریابی، مالکیت معنوی و شخصیت سازی همچنین شرایط شرکت در ایده بازارها به این متقاضیان آموزش داده میشود.
وی با بیان این که بخش پویانمایی روز دوشنبه هفته آینده با حضور سرمایه گذاران برگزار میشود، گفت: بخش شخصیت سازی «رویازی» امسال، سه شنبه هفته آینده است، اما این آغازی بر مسیر ارائه طرحها به سرمایه گذاران است.
دبیر موضوعی بخش شخصیت سازی دومین رویداد «رویازی» افزود: در روز سه شنبه بعدازظهر (ساعت ۱۴ تا ۱۹) از اصناف مختلف و مرتبط همچون سازندگان اسباب بازی، تولید کنندگان مواد غذایی، لوازم التحریر، انتشارات و لوازم خانگی در این رویداد با استفاده از شخصیتهای ایرانی و مزیتهای آن آشنا خواهند شد و گامهای بعدی به گونهای برداشته میشود که تا پایان امسال طرحهای دارای شرایط لازم برای شخصیت سازی به سرمایه گذاران ارائه شود.
کاشفی پور گفت: مهمترین مشکل استفاده از شخصیت سازی در ایران و همچنین پویانمایی بی توجهی به قانون حق نشر (کپی رایت) است که تولید کنندگان رایگان امکان استفاده از شخصیتهای گران قیمت دیگر کشورها را دارند و تمایلی به استفاده از شخصیتهای ایرانی که نیاز به پرداخت هزینه دارد، ندارند.