معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در آبانماه امسال ۵۱۷ فقره شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در استان از طریق ستاد خبری ادارات در سراسر استان دریافت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۲۶ فقره متخلف و منجربه تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، ۱۸۴ فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی، ۲۸ فقره نیز جنبه عمومی نداشته و قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و بقیه غیر تخلف تشخیص داده شده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بررسی وضعیت شکایتها نشان میدهد ۶۵ درصد مربوط به بخش کالا و ۳۵ درصد مربوط به بخش خدمات است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین گزارشها و شکایتها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، میوه و تره بار، سیلندرهای گاز و شرکتهای خودرویی است و در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنیها)، حمل و نقل برون شهری و آرایشگاههای مردانه بوده است.
جمالی گفت: گزارشهای دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.
وی با اشاره به شفافسازی و روانسازی نظام توزیع و قیمتگذاری تاکید کرد: کلیه واحدهای صنفی بهمنظور لزوم استمرار اطلاعرسانی نظاممند، دقیق و بههنگام باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرفکنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه بهنحویکه قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به آسانی و روشنی برای همگان قابل دیدن باشد اقدام کنند.