نیمه پایانی پاییز، زمان اوج سفرهای گردشگران خارجی است و ورود تورهای گردشگری به کشور در این ایام پرتردد نیز رونق پیدا کرده است.
او با بیان اینکه تمرکز بر برگزاری تورهای آشناسازی ویژه فعالان بخش خصوصی و رسانههای کشورهای بازار هدف گردشگری کشور، نقش موثری در استقبال قابل توجه از بستههای سفر در فصل جاری داشته است؛ افزود: انعکاس آنچه گردشگران تخصصی از سفر به ایران دریافت کردهاند و انتقال آن به جامعه مخاطب حوزه گردشگری در کنار نقش اینفلوئنسرهای ورودی در فضای مجازی و تحقق دیجیتال مارکتینگ در قالب تورهای آشناسازی به کشور، اقدامی تأثیرگذار در تضعیف «ایرانهراسی» و تغییر تصویر غیرواقعی از کشور داشته است که دستاورد و تأثیر مثبت آن هم اکنون در فصل پرتردد تورهای ورودی قابل ملاحظه است.
آقای تیموری همچنین در تحلیل دستاورد حاصل در فصل پرتردد گردشگران خارجی به کشور، فعالیت و تلاش بخش خصوصی حوزه گردشگری بهمنظور معرفی چهره واقعی ایران و انعکاس جاذبههای گردشگری، فرهنگی و تاریخی کشور در نمایشگاههای خارجی و سایر رویدادها و نشستهای بینالمللی را نیز مؤثر عنوان کرد.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به این که هماکنون برای استقبال و میزبانی شایسته از گردشگران خارجی تمام ظرفیتهای تأسیسات گردشگری کشور آماده خدمت هستند؛ تأکید کرد: مراکز اقامتی، سایتهای تاریخیفرهنگی، جاذبههای گردشگری و طبیعی در کنار آمادگی کامل دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان تور، سیستم حمل و نقل و ... زنجیرهای کامل از خدمات مطلوب را به گردشگران خارجی ارائه کردهاند و در ایجاد خاطرهای خوش و به یاد ماندنی از سفر به ایران نقشآفرین هستند.
او خاطرنشان کرد: دیدگاه هر یک از گردشگران خارجی که مقصد ایران را برای سفر انتخاب میکنند قبل از ورود و هنگام خروج از کشور به طور کامل متفاوت است و به رغم تعجب از تلاش رسانهها برای «ایرانهراسی»، کشورمان را مقصدی امن و جذاب با مردمانی مهماننواز معرفی میکنند.