حاجی میرزایی توضیح داد: نتیجه تلاش هایی که انسان ها برای ارتباط با طبیعت داشتند به پیدایش فناوری های مختلف منجر شد و توانمندی های فناورانه توانستند رابطه انسان با محیط را بهبود ببخشند.
وی افزود: انسان ها به مدد ارتباط با طبیعت به تدریج بر طبیعت چیره شدند و وقتی خواستند محیط اجتماعی شان را بهبود بدهند، نهادهای اجتماعی که اساس زندگی یک جامعه را تشکیل می دهند، شکل گرفتند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ارزیابی موفقیت کشورها در ساماندهی مناسبات با طبیعت و مناسبات اجتماعی شکل می گیردو اگر امروز جوامع متفاوتی می بینیم، این تفاوت ها محصول مناسبات جمعی است.
به گفته حاجی میرزایی؛ آموزش و پرورش نقطه اوج مناسبات جمعی انسان است و
وی گفت: تمایزات در کیفیت دیدن و شنیدن و ادراک کردن، در پرتو ذهن انسان ها شکل میگیرد و آن چیزی که انسان را از بالاترین مرتبه به پایین ترین وجه تنزل می دهد، کاهش درک انسان است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: انسان ها درچارچوب های ذهنی عمل می کنند و سبک زندگی ما برگرفته از ادراکات ماست.
حاجی میرزایی تاکید کرد: درک انسان ها از خودشان در همان بستر اجتماعی شکل می گیرد و آن فهمی که جامعه به ما منتقل می کند تقش اساسی در تکمیل شخصیت ما دارد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تمبر همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی رونمایی کرد.
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای حوزه پیش دبستانی در سرای سعدالسطلنه و نمایشگاه آداب و رسوم اقوام و سنتها استانها در پارک علم و فناوری، حضور در گردهمایی شورای معاونان از دیگر برنامههای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان قزوین است.
این همایش فردا با حضور خانم حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سالن همایشهای دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پایان میرسد.
نخستین همایش هویت کودکان ایران اسلامی پارسال به میزبانی استان یزد برگزار شد.