نشست تخصصی راهکارهای بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی+فیلم
چارچوب فضای کسب و کار امروز دنیا بازاریابی است چرا که همه چیز باید بر مبنای بازار و نیاز مشتری تولید شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مشاور اتاق بازرگانی در نشست تخصصی راهکارهای بسته بندی و تجاری سازی صنایع
دستی گفت: امروز دیگر تنها شرط موفقیت در کسب و کار کیفیت نیست بلکه علاوه بر کیفیت، بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمود استقلال افزود: خدمات پس از فروش، حین فروش و پیش از فروش از جمله عناصری است که در ایران کمتر به ان توجه شده و اگر مورد توجه قرار گیرد ارزش آفرینی ایجاد میکند.
وی با اشاره به اهمیت برندسازی هم گفت: فعالیت در راستای بازاریابی فرد به فرد و ایجاد امکان تجربه شخصی از دیگر مواردی است که باید علاوه بر تبلیغ و ترویج برندسازی به آن توجه شود.
کارشناس مسئول بسته بندی، برند سازی و تجاری سازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: به طور کلی ۲۰ درصد محصولات صنایع دستی کشور نیاز به بسته بندی دارد که شامل ۲۹۵ رشته و ۱۸ گروه است.
رحمانی افزود: برای آموزش بسته بندی درخواست مجوز شده تا افراد بتوانند در آن به عنوان رشتهای مجزا فعالیت کنند.