منابع ملی با واردات لاستیک بیکیفیت چینی هدر می رود.
حمیدرضا فولادگرافزود:لاستیکهای وارداتی باید از نظر استانداردهایی نظیر DOT , S.W.R آزمایش شوند تا از یک سو ،از واردات تایر بیکیفیت جلوگیری شود و از سوی دیگر ارز چهارهزارو 200 تومانی تخصیصی برای واردات آنها، هدر نرود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد باید با در نظر گرفتن فیلترهایی خاص باید از کیفیت تایرهای وارداتی اطمینان حاصل کنند تا از بروز حادثه در جادهها جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44قانون اساسی ادامه
داد: باید زمینه فعالیت تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا از خروج ارز به منظور وارداتلاستیک بی کیفیت، جلوگیری شود.
استاندارد S.W.R مربوط به بازدهی سوخت، کنترل خودرو در جاده های خیس و صدای تولیدی تایر است و استاندار DOT نیز اطلاعاتی درباره ظرفیت لاستیک، شماره شناسایی و تاریخ تولید تایر در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.