به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، آیین سنتی مراسم شام غریبان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از چهارراه شهدا با حضور خدام رضوی آغاز شد، و در طی مسیر سیدمحمود صفاتی، کاظم غلام‎شاهی و محمد گلابگیر به مدیحه سرایی پرداختند.

در این مراسم خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان بارگاه منور رضوی در حالی که لاله شمع های فروزان در دست دارند، مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی را به صورت دسته های عزاداری پیمودند.

خادمان بارگاه منور رضوی پس از طی مسیر در صحن انقلاب گردهم خواهند آمد و مراسم عزاداری باشکوهی را به نوای گرم امیر عارف، حمید اکبری، رضا عرفانیان، مهدی رسولی و جعفر ملائکه برگزار کردند.

همچنین مراسم عزاداری در شام غریبان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ویژه عموم زائران بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنرانی کرد و آقایان حسین طاهری و محمد طاهری به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداختند.

بخش دوم برنامه شام غریبان با حضور زائران آذری زبان از ساعت۲۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی و مرثیه‌سراییِ مداحان آذری برگزار شد.