هنرمندان مازندرانی در اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو اکو در رامسر ، بهترین فرصت را برای دیده شدن دارند.
اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو اکو در رامسر، بهترین فرصت برای دیده شدن هنر فاخر صنایع دستی مازندران است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در همایش تخصصی بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی در آمل با اشاره به برگزاری اجلاسیه رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو اکو روزهای 11 و 12 آبان ماه امسال در رامسر گفت : با توجه به اینکه بخش عمده ای از این اجلاس، بررسی توانمندی های منطقه به خصوص حوزه های گردشگری و صنایع دستی هست، نمایشگاهی از توانمندی ها و تولیدات صنایع دستی فعالان استان به نمایش گذاشته خواهد شد و این بهترین فرصت برای دیده شدن هنر فاخر و هویت مازندرانی در بخش صنایع دستی خواهد بود.
سیف الله فرزانه افزود: صنایع دستی مازندران اکنون بیشتر از گذشته درکنار توسعه گردشگری درحال دیده شدن هست و این اقدام خوشبختانه روند صعودی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: در سفر اخیر هیات اقتصادی مازندران به روسیه، تولیدکنندگان صنایع دستی با ارائه متنوع ترین محصولات و هویت صنایع دستی استان، به خوبی درخشش داشتند و باعث جلب توجه و علاقمندی بازدیدکنندگان از نمایشگاه درکشور روسیه شده بود.
فرزانه با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان صنایع دستی درمازندران تمایل به ادامه فعالیت و استمرار در این حرفه را دارند باید به بسته بندی و تنوع آن با سلیقه های مشتریان نیز توجه داشته باشند، گفت: این موارد در فروش، تجاری و حتی برند شدن محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی و حتی بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.
معاون صنایعدستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم گفت: برگزاری این نشست ها آشنایی تولیدکنندگان با متخصصان بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی است تا محصولات صادراتی طبق سلیقه کشورهای حاشیه خزر ، خلیج فارس و کشورهای عضو اکو بسته بندی شود تا زمینه سازی برای تجاری سازی صنایع دستی شود.
حسین ایزدی با بیان اینکه با برند سازی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان، باعث رونق اقتصادی و افزایش صادرات در این حوزه خواهد شد، در یکسال گذشته ١٣ نوع از صنایع دستی و فراموش شده درمازندران، شناسایی و درجهت احیای آن ١٣ شهر و روستای استان انتخاب و با آموزش های لازم در چرخه احیاء و توسعه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی با ذائقه کشورهای مختلف آشنا نیستند افزود: از این جهت باید تولید کنندگان صنایع دستی با شرکت هایی که بسته بندی متناسب با این کالا ها را ارائه می دهند ارتباط داده شوند.
در این همایش استان مازندران به عنوان پایلوت بسته بندی صنایع دستی استان های شمال کشور انتخاب شد. در مازندران حدود هشت هزار نفر در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت دارند که میزان فروش محصولات آن درشش ماه نخست امسال ۱۲ میلیارد تومان بود.
در این همایش یک روزه که با حضور بیش از 100 نفر از تولیدکنندگان و فعالان رشته های مختلف صنایع دستی و نیز تعدادی از فعالان بسته بندی صنایع دستی برگزار شد، پنج نفر از استادان بنام در حوزههای برندینگ، بستهبندی، تولید محصولات کاربردی، کار آفرینی و بازاریابی ؛ راهکاری عملی در راستای تجاری و برند سازی صنایع دستی مازندران ارائه کردند.