روزانه یک میلیون و 400 هزار تن کالا از فلات مرکزی ایران از مسیر چهارمحال و بختیاری به بنادر جنوبی کشور حمل می شود.
آقای جمشیدی افزود: روزانه 200 هزار نفر از جاده های ترانزیتی چهارمحال و بختیاری عبور می کنند.
وی گفت: با حفر تونل کره بس که تاکنون 700 متر حفاری و 400 متر آن لاینیگ شده است، تونل الغدیر با عمر 50 سال و شیب زیاد گردنه الغدیر با زاویه 15 درجه از مسیر شهرکرد به بنادر جنوبی کشور حذف می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری افزود: این مسیر از شهرکرد به بروجن و خانمیرزا می رسد و و از این شهرستان بیشتر بار و مسافر راهی استان خوزستان و در نهایت بنادر جنوبی کشور می شود و با چهارخطه شدن مسیر خانمیرزا به پل قره و کهگیلویه و بویراحمد، در آینده نزدیک ترافیک مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان کاهش می یابد و بار و مسافر از دو مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان و به کهگیلویه و بویراحمد راهی بنادر جنوبی کشور می شود.
به گفته آقای جمشیدی، برای توسعه مسیر دو خطه آلونی به یاسوج به طول 55 کیلومتر، 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و به زودی عملیات اجرایی هشت کیلومتر نخست این مسیر آبان امسال آغاز می شود.