معاون امور استانهای صدا و سیما: فراهم ساختن زمینههای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد صدا و سیماست
وی افزود: کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تأمین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذابترینها را روانه آنتن کنند.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مدیران کل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند گفت: مناسبتهای مختلفی را پیش رو داریم از جمله یوم الله ۱۳ آبان، دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبتهایی از این دست که باید با برنامههای خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند.
آقای دارابی ادامه داد: لازم است شبکههای استانی به تبیین ویژگیهای نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.
معاون امور استانهای رسانه ملی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۹ گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراکز باید برنامههای خود را ارائه دهند و سیمای استانها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند.
وی افزود: موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامهها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است.
آقای دارابی تصریح کرد: شبکههای استانی باید زبان مردم باشند و برای گرهگشایی و پیگیری مشکلات آنها پیشگام شوند.
معاون امور استانهای صدا و سیما افزود: از جمله مأموریتهای راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود. برنامهها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم است و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود.
وی عنوان کرد: تولید مشترک مراکز مرزی با کشورهای همسایه و تولیدات مشترک استانهای همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشترکات فراوان برای جریانسازی و تأثیرگذاری برنامهها به خصوص در حوزه آسیبهای اجتماعی، محیط زیست یک اصل است که این طرح در سیمای استانها و صدا نیاز به مدیریت ویژهای دارد.
وی ادامه داد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری کنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند که برای این قشر باید برنامهسازی خلافانه کنید.