معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست: ۱۲ درصد حجم ترافیک فروش اینترنتی برای روستاهاست.
آقای غضنفری به مناسبت روز جهانی پست در مصاحبه با رادیو گفتگو با بیان اینکه صنعت پست دچار تحول شده و ماهیتا تغییر کرده است، گفت: ورود فناوریهای نوین به ویژه در حوزه پیام رسان ها، پست نامهها را تا حد زیادی محدود کردند، ولی تجارت الکترونیک و استفاده از فضای سایبری برای تجارت باعث شده است تا خرید و فروش اینترنتی به ورود بستههای پستی بینجامد.
وی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیک دارای دو شکل است، توضیح داد: یک شکل آن گرفتن سفارش است که به صورت اینترنتی انجام میشود، ولی هر سفارشی یک جا به جایی فیزیکی به دنبال خواهد داشت که آینده صنعت پست به این سمت حرکت میکند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران خاطر نشان شد: شرکت ملی پست متوجه این تغییر شده بود و چندسالی است که در این زمینه فعالیت میکنیم. سیاست کلی شرکت، تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک کشور است و اینکه بتوانیم ساختاری زیربنایی برای کسب و کارهای اینترنتی شویم.
وی افزود: خوشبختانه اقدامات زیادی را در این حوزه انجام دادیم، سعی کردیم بازاری را که در اطراف لجستیک پست شکل گرفته است، ساماندهی کنیم و این اقدامات باعث شده است تا در شش ماه اول امسال بیشتر از ۴۱ درصد در بسته و امنیت پستی رشد داشته باشیم.
آقای غضنفری با اظهار بر اینکه اگر یک عملیات لجستیکی بخواهد به هر نحوی صورت بگیرد بدون فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای مدیریت هر کسب و کاری که دارای گستره جغرافیایی وسیعی است، لازم است اطلاعات از جاهای مختلف بموقع تامین شود و امکان رهگیری هم وجود داشته باشد ما نیز در شرکت پست به دنبال این موضوع هستیم و جزو اهداف پست است که سکوی تجارت الکترونیک باشد.
وی افزود: به دنبال افزایش کیفیت و افزایش امکان تعامل مشتری با خود هستیم و از طرفی به دنبال این هستیم تا امکان تعامل مشتری با بسته و رهگیری اش را دقیقتر کنیم و امیدوارم طی سال آینده این اتفاقات بیفتد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه برای همکاری میان فروشگاهها با شرکت ملی پست چند درگاه تجارت الکترونیک وجود دارد که ارتباطاتشان با شرکت کاملا آنلاین میشود، گفت: حجم ریالی کالاهایی که در شبکه پستی فروشگاهها منتقل کردند در شش ماهه اول امسال ۲،۵ برابر شد و خوشبختانه اعتماد فروشگاهها به ما بیشتر شده است.
وی گفت:: با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و شبکههای موبایل به خصوص در مناطق کمتر برخوردار ما تا روستاها دسترسی به اینترنت وجود دارد و تنها شبکه فیزیکی که میتواند بار را به روستاها برساند، پست است.
آقای غضنفری درباره تجارت الکترونیک پست توضیح داد: تلاش میکنیم تا پست به عنوان یک پلتفرم
به همه کسب و کارها اضافه شود و هر کسی به فراخور کسب و کاری که دارد میتواند به ما وصل شود و وظیفه ذاتی را که رساندن کالا به دست مشتری است، بتوانیم انجام دهیم. ساده سازی ارتباط با این پلتفرم هدف اول ماست و افزایش کیفیت حمل و نقل و کیفیت فیزیکی محصولی است که به دست مشتری میرسد.
وی درپایان از رونمایی کارتنهای جدید پستی خبر داد و گفت: در روز جهانی پست از کارتنهای جدید پست که بسیار با کیفتتر هستند رونمایی میکنیم و این کارتنها با قیمتی حدود نصف قیمت گذشته در اختیار مردم قرار میگیرد.