فناوری کتیبه نویسی و ایجاد نقوش گیاهی و حیوانی بر روی نوارهای کارت بافی به منظور حفظ هنرهای سنتی ایران در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری احیا شد
او افزود: این هنر توسط روح ا... دهقانی هنرمند کارگاه زری بافی هم اکنون در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه در حال انجام است.
وی کارت بافی یا نوار را نوعی بافندگی دانست که تولیدات حاصل از آن نوارهای تاری کم عرض، اما بسیار محکم و بادوام و با کاربرد متنوع است و گفت: دور یقه، لبه دامن یا آستین، کمربند حمایل شمشیر، بند موبایل، کراوات، بند قنداق، تنگ اسب و حیوانات باربر، تزئینات و بر پایی چادر، حمل گهواره، و... موارد استفاده از این هنر است.
او با بیان اینکه پیشینه کارت بافی در ایران به اواخر هزاره سوم و اوایل هزاره دوم پیش از میلاد میرسد تصریح کرد:الواح و کارتهای ساخته شده از عاج و سفال که «رولان دو مکنوم» و «ژرژ کونتنو» در گزارشهای باستان شناسی خود از آنها نام برده اند بر این مدعا صحه میگذارد.