مدیر عامل مپنا : بدون شک در حوزه هایتک موفق عمل خواهیم کرد چرا که زیرساخت های کافی موجود است و مدعی هستیم که نیازهای صنعت برق از جمله موتورهای با دور متغیر برای خودروهایی با بازده پائین فراهم می سازیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه کامپیشن و با هدف بالا بردن عملکرد چاهها مأمور شده ایم، افزود: تجهیزات هایتک برای تمامی لایحه ها از جمله پائینی و افقی فراهم است، همینطور در حوزه انرژی، تولید و تبدیل گاز برای فروش و صادرات آماده همکاری و فعالیت هستیم و مسائل را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.
علی آبادی با اشاره به اینکه باید مصرف بنزین کنترل شود و این فرصت رو به اتمام است، گفت: تولید خودرو های برقی پیشنهاد مپنا برای مقابله با این مشکل است که البته در این حوزه نیز آماده کار و همکاری هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصادی تغییری در شرایط و فروش خودروبرقی نخواهد داشت، گفت: زیرساخت های کافی برای تولید ماشین های برقی در مپنا وجود دارد، همچنین میتوانیم ارز مورد نیاز تبدیل گاز به برق را نیز فراهم کنیم.
علیآبادی ادامه داد: در صنایع ریلی علاوه بر تأمین تجهیزات ناوگان ریلی و ساخت لوکوموتیو، میتوانیم ظرفیت تولید را از چهار قطعه به 10 قطعه لوکوموتیو افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه اولین طرح برقی شدن قطار تهران مشهد بوده است، گفت: این طرح به علت تأمین نشدن اعتبار که چینی ها باید انجام دهند به کندی پیش می رود.
وی ضمن تاکید به تولید خودرو با کیفیت و البته برقی، افزود: کارخانه های خودرو سازی از ظرفیت های ملی کشور هستند و ما در نظر داریم با آن ها همکاری کنیم و قصد نداریم جای کسی را بگیریم اما اگر این استقبال یک طرفه باشد به تنهایی وارد عمل خودروسازی خواهیم شد.