باید همه گروههای فعال مجموعههای انتشاراتی، از گروههای هنری تا گروههای مدیریتی در تولید جلد کتاب نظارت داشته باشند
مسعود کوثری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: ما چند سال قبل در انتشارات علمی فرهنگی متوجه شدیم که جلد کتاب هایمان خیلی قدیمی است به همین منظور تصمیم گرفتیم برای رقابت بهتر در بازار، رنگ و طراحی را تغییر دهیم و حتی قطع کتابها را عوض کنیم.
وی افزود: بسته بندی خوب کتاب و انتشار مجلدهای متنوع از برنامههایی بود که برای با نشاط کردن کتاب هایمان دنبال کردیم به صورتی که وقتی مخاطب، کتابی را میبیند بتواند با ذوق و شوق آن را بردارد و مطالعه کند.
مدیر انتشارات علمی فرهنگی گفت: ما تلاش کردیم در طراحی جلد و صفحه آرایی، رویهای جوان پسند را دنبال کنیم و رغبتی در مخاطبان به وجود بیاوریم.
وی افزود: نشر ما در گذشته، استاد پسند بوده، اما امروز باید کاری میکردیم که جوانان و خوانندگان جدید هم جذب شوند به همین علت، به طراحی کتاب بیشتر بها دادیم.
کوثری گفت: ایده خوب درباره نشر در کشور ما زیاد است و مدیران در سطوح مختلف برای به بار نشستن این ایدهها باید مشارکت کنند.
وی افزود: جلد کتاب، محصول مشارکت همگانی است و فقط به عهده گرافیستها نیست بلکه ناشران هم باید خود را در این امر دخیل بدانند.
وی گفت:: جلدها در پنجاه سال گذشته، طراحی دست بود و روی کاغذ و مقوا تولید میشد. نسل بعدی که به رایانه دسترسی پیدا کرد، برای طراحی جلد از اینترنت استفاده میکند و این نمیتواند جذاب باشد. در واقع با این که تولید را سریع میکند، ولی کافی نیست؛ بنابراین اگر ما از تصاویر آرشیوی استفاده میکنیم باید در به کار بردن اینها خلاقیت داشته باشیم.