رئیس پلیس راهور در مدرسه جواد الائمه (ع)
کاهش تصادف با توسعه فرهنگ همیاری پلیس
سردار هادیانفر: توسعه طرح همیاران آمار تصادف را کاهش داده است
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، سردار کمال هادیانفر امروز در مدرسه دخترانه جوادالائمه ع منطقه ۱۹ تهران گفت:طرح راه اندازی برنامه همیاران پلیس در سال ۱۳۸۶ که ۲۵ هزار جانباخته ناشی از تصادف رانندگی داشتیم، کلید خورد و در کنار دیگر عوامل توانست این آمار را به ۱۷ هزار جانباخته کاهش دهد، این مهم با همکاری و آموزش ۱۱ میلیون نفر دانش آموز در کشور تحقق یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: توسعه طرح همیاران پلیس که از سال ۸۶ آغاز شده به میزان چشمگیری آمار تصادف را کاهش داده است.
وی افزود: انتظار ما از دانش آموزانی که در طرح همیاران پلیس شرکت میکنند، این است که در نهایت ادب و احترام به رانندگان محترم یادآوری کنند "کمربند ایمنی خود را ببندند، با تلفن همراه صحبت نکنند، از خوردن و آشامیدن در حین رانندگی پرهیز کنند و هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند".
سردار هادیانفر همچنین به همیاران پلیس توصیه کرد: به رانندگان بگویید "با سرعت مجاز رانندگی کنند، در محلهای غیر مجاز سبقت نگیرند، با دیگران صحبت نکنند و به جلو توجه داشته باشند".
سردار هادیانفر
اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی در ۹ کلان شهر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت:طرح ویژه انضباط ترافیکی در کلان شهرهای کشور از دی ماه اجرایی میشود.
سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه حضور در دبستان دخترانه جوادالائمه در منطقه پاسگاه نعمت آباد افزود: هدف از اجرای این طرح، نظم دهی و افزایش فرهنگ ترافیک است.
وی گفت: با توجه به گسترده بودن موضوع انضباط ترافیکی چند مورد در اولویت قرار دارد. ابتدا مسئله عابران پیاده، همچون عبور از گذرگاهها، زیر گذرها و پلهای عابر است. مورد دوم بحث موتور سیکلتها است، استفاده از کلاه ایمنی، انجام ندادن رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی، حرکت در مسیرهای ممنوعه و خلاف جهت از جمله آنهاست.
هادیانفر افزود: اولویت بعدی مربوط به خودروهای سواری است، مواردی همچون حرکت نکردن در خلاف جهت، حرکت بین خطوط، سرعت و سبقت غیر مجاز از مواردی است که به آن توجه ویژه میشود.
وی گفت: اگرچه در این طرح برخورد با یک سری از تخلفات افزایش پیدا میکند، اما هدف فقط برخورد با تخلفات نیست بلکه فرهنگ سازی و ایمنی ترافیکی در اولویت است، زیرا آمارها نشان میدهد بیشترین علت مرگ و میر در حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده، موتور سواران و در چند مورد کم مربوط به رانندگان خودروهای سواری است.