کتاب های درسی ما هنوز با سند تحول بنیادین فاصله دارد و صرف آوردن مفاهیم دفاع مقدس و مطالبی درباره مدافعان حرم در کتاب های درسی کفایت نمی کند بلکه باید باور و دانش را در معلمان نیز تقویت کنیم تا آنها نیز به خوبی به دانش آموزان منتقل کنند.
پژوهش خبری صدا وسیما: یکی از ابعاد مهم دفاع مقدس که آن را در تاریخ کشورمان ماندگار کرده جنبه های فرهنگی و نقش تربیتی و هویت آفرینی آن است. اقشار و گروه های مختلفی در آن مقطع تاریخی نقش آفرینی کردند. شاید یکی از مهمترین نقش آفرینی ها از آن دانش آموزان و معلمان بود است. 36 هزار شهید دانش آموز و 4 هزار معلم شهید دفاع مقدس نقش اساسی در آن حادثه مهم تاریخی داشتند. به طوری که کتاب و قلم و دفترشان را به سنگرها آوردند و همچنان که دوشادوش سایر رزمندگان می-جنگیدند، به پیشبرد علم و دانش کشورشان هم همت گماردند. اکنون با گذشت سه دهه از آن رویداد بزرگ تاریخی همچنان ارزش آفرینی ها و دستاوردهای فرهنگی آن دوران مبنای مهمی برای تربیت انسان با هدف دستیابی به حیات طیبه است که روح حاکم بر سند تحول بنیادین در آموزش و پروش است. علوم و معارف دفاع مقدس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه جایگاهی دارد و چگونه می توان از این معارف در تحقق حیات طیبه بهره مند شد؟ برای پاسخ به این پرسشها از نظرات سردار سرلشکر پاسدار دکتر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استفاده شده است.
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.
پژوهش خبری // هدایتی