با حضور وزرای راه و شهرسازی و صمت در اصفهان امروز چند طرح عمرانی و صنعتی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ با حضور وزیر راه و شهرسازی در اصفهان پایانه بار هوایی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان افتتاح شد. این پایانه بار هوایی در زمینی به زیربنای دو هزارمترمربع و مساحت هزار و ۷۸۰ در مدت دو سال و سرمایهگذاری ۱۸ میلیارد ریالی به بهرهبرداری رسید.
اسلامی با بیان اینکه با توسعه فرودگاه اصفهان به دنبال افزایش ظرفیتهای منطقهای و بین المللی هستیم گفت: در دولت یازدهم با شرکتی فرانسوی، قراردادی منعقد و زمین آن تامین شد که با اخذ مجوزهای لازم، امیدواریم این طرح، ایفاکننده نقشهای منطقهای و بین المللی باشد.
وزیرراه و شهرسازی در بازدید از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان با انتقاد از طولانی شدن فرایند افتتاح این کنارگذر اظهار امیدواری کرد این طرح از رکود خارج و به زودی افتتاح شود.
آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از آزادراه نطنز-اصفهان آغاز میشود و تا پلیس راه اصفهان-شیراز ادامه دارد که قطعه اول آن به طول ۵۵ کیلومترحدفاصل اتوبان کاشان تا پل فرودگاه اصفهان دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است.
وزیرراه و شهرسازی از طرح قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران هم بازدید کرد و نشستی با سرمایه گذاران چینی داشت.
وزیرصنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از میزملی توسعه صادرات نساجی کشور هم با بیان اینکه پوشاک کماکان جزو اولین کالای قاچاق پذیر است ابراز امیدواری کرد با راه اندازی میزملی توسعه صادرات نساجی کشور استان اصفهان با پیشینهای که دراین صنعت دارد به جایگاه واقعی خود برسد.
رضا رحمانی در آیین تجلیل از ۴۵ واحد نمونه صنعتی استان هم از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت برای رونق ۲ هزار واحد تولیدی در شش ماهه دوم امسال خبر داد.
وزیرصمت، مرحله دوم تولید فیلمهای تخصصی پلی پروپیلن (Bopp) و کاغذ مصنوعی را هم در شهرک صنعتی مبارکه افتتاح کرد.
برای اجرای این طرح ۳۰ میلیون یورو و دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه و به صورت مستقیم ۲۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده که برای کشورمان ۱۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است.
باحضور وزرای راه و صمت در ذوب آهن اصفهان نخستین محموله ریل پیشرفته هم به راه آهن کشور تحویل شد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه امروز نخستین مجموعه این نوع ریل با وزن هزار و ۵۰۰ تن تحویل راه آهن جمهوری اسلامی شد گفت: تولید این محموله، ۱۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور در پی دارد.
منصور یزدی زاده با اشاره به اینکه این چهارمین نوع ریلی است که در ذوب آهن اصفهان تولید میشود افزود: تفاوت این محصول با تولیدات دیگر، افزایش تحمل سرعت از ۱۵۰ به ۳۵۰ کیلومتر است که منطبق با آخرین استانداردهای دنیا تولید شده است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ذوب آهن توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد، گفت: از مجموع ۱۵ هزار تن ریلی که در قرارداد متعهد شده ایم، هزار و ۵۰۰ تن آن تحویل داده شده است.