فولادگر: اجرای طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان متوقف نشده اما در مسائل مالی و اعتباری بین مسئولان اختلاف نظر ایجاد شده است.
حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه زیرسازی طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران 70 درصد پیشرفت داشته افزود: 12و نیم میلیارد یوان چین از طریق فاینانس برای اجرای کار دیده شده بود ولی روند اجرای این طرح ملی که برای کشور حائز اهمیت است بسیار کند است.
قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران نخستین و بزرگترین قطار سریع السیر کشور است که با بهره برداری از این خط آهن با سرعت 300 کیلومتر برساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پیش بینی جابجایی 16میلیون مسافر در سال به کمتر از سه ساعت می رسد.
براساس برآوردها این طرح 400کیلومتری در دولت دهم آغاز شد و قرار بود سال 1389 به بهرهبرداری برسد، اما با گذشت پنج سال و روی کار آمدن دولت یازدهم طرح مورد بازنگری قرار گرفت و اسفند 1393 توسط رییس جمهور بار دیگر کلنگزنی شد.