عابران پیاده با 41 درصد و موتورسیکلت سواران با 40 درصد بیشترین مصدومان سوانح رانندگی استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.
حسینی افزود: موتورسیکلت وسیلهای با قدرت مانور بالا است که بسیار کارآمد بوده و در ترافیک بسیار موثر است، این وسیله کارآمد نباید به یک وسیله مضر برای افراد بهویژه قشر جوان تبدیل شود.
وی اضافه کرد: البته باید شهرداریها و سازمان ورزش و جوانان پیستهای مخصوص موتورسیکلت بسازند تا جوانان هیجانات خود را در آنجا تخلیه کنند و از این وسیله در معابر عمومی استفاده غلط در راستای تخلیه هیجانات خود نکنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بیان کرد: حدود 75 درصد کسانی که در اثر تصادفات با موتورسیکلت جان خود را از دست میدهند کسانی هستند که از کلاه ایمنی استفاده نمیکنند و ضربات وارد به جمجمه سبب مرگ آنها میشود، در شرایط فعلی ایمنی محیط برای افراد بسیار لحاظ میشود زیرا ایمنی راکب موتورسیکلت بسیار مهم است و در صورت اخلال در آن برخوردهای محکمی انجام میشود.
حسینی عنوان کرد: پلیس طرحی را در سطح استان مرکزی راهاندازی کرده که براساس آن روش سنتی کمین زدن برای موتورسواران را تغییر داده و به سمت دیگری پیش میرود، موتورسیکلت شناسایی میشود و در مکان خاصی که ترافیکی است متوقف میشود که البته مجازاتهای سنگینی برای آنها در نظر گرفته شده است.