دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بینالمللی رسانههای دیجیتال "مهر محرم" در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
وی ادامه داد: اهداف این سوگواره شامل، شبکهسازی ملی و بینالمللی به صورت غیررسمی، فرهنگسازی و ترکیب پیوند بین دین، هنر و رسانه است، هدف توانمندسازی با برگزاری نمایشگاه و نقد و بررسی آثار، شناسایی و استفاده حداکثری از آثار ملی و بینالمللی، داشتن ماهیت مردمی و استفاده از ظرفیت برترین اساتید است.
وی تصریح کرد: جامعه هدف ما هنرمندان عکاس و فیلمساز، تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی، متخصصان حوزه برنامهنویسی و آیتی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر رسانه عاشورایی است.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: باید به سمت ایجاد پویش و نهضت تولید محتوا برویم؛ البته جشنوارهها و سوگوارهها برای حمایت از این پویشها به وجود آمده است و امسال ابعاد مختلف این سوگواره را تبین کردیم و کسانی که در سوگواره شرکت میکنند میدانند که چه موضوعاتی مدنظر است.
محمد صادق افراسیابی درباره اهمیت تولید محتوا افزود: ۱۰ هزار ملیارد تومان در دو سال گذشته پهنای باند به مردم فروخته شده است که متاسفانه سهم کمی به تولیدکنندگان محتوا اختصاص داده میشود اما برنامه مرکز فناوری دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد تلاش میکند آن را افزایش دهد.
وی در ادامه داد: اهمیت و نقش بیبدیل رسانهها و همچنین کتاب و کتابخوانی در برگزاری این جشنواره بسیا موثر است و تلاش ما این است که میان ناشران دیجیتال و مکتوب از طریق این رویداد بین المللی یک ارتباط عمیق برقرار شود.
دبیر جشنواره هم درباره دوره یازدهمین جشنواره گفت: سال گذشته که یازدهمین سوگواره مهر محرم برگزار شد، بیش از ۱۲ هزار اثر از بیش از ۲۰ کشور جهان و تمامی استان های کشور ارسال شده بود.
میثم قدسیپورادامه داد: این سوگواره در شهر سمنان شروع به فعالیت کرده و پنج سال است که تحت نظر مرکز رسانههای دیجیتال است.
علاقهمندان میتوانند از طریق هشتگهای مهر محرم، مهر حسینی، حب الحسین یجمعنا، حب المحرم یرفعنا در فضای مجازی داخلی و خارجی با بارگذاری محتوا که شامل: فیلم، عکس و موشنگرافی است شرکت کنند؛ کسانی که اینستاگرام محتوای خود را بارگذاری میکنند باید در سایت سوگواره هم نامنویسی کنند و آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ آبان است و مراسم اختتامیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار میشود.