معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم معرفی ظرفیتهای آموزشی به دانشجویان گفت: دانشگاهها میتوانند باتوجه به شرایط دانشجویان نسبت به هدایت تحصیلی آنها برنامه ریزی کنند
وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به دانشجویان نو ورود و آشناسازی آنها با فضای دانشگاه و ظرفیتهای موجود افزود: لازم است با تشریح فضای فرهنگی دانشگاهها برای دانشجویان، بستر سازی برای توسعه فرهنگ اسلامی در بین دانشجویان دنبال شود.
آقای لاریجانی با عنوان اینکه واقف هستیم که مسؤولیت امور فرهنگی برعهده معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها است گفت: همه ما در تربیت مسؤولیم و معاونتهای آموزشی هم در این حوزه مسؤولیتهایی دارند.
وی به معاونان آموزشی دانشگاهها تأکید کرد: با توجه به اینکه ایام اربعین در پیش است در این ایام آزمونها برگزار نشود تا دانشجویان علاقهمند بتوانند در مجالس عزاداری شرکت و از معنویت آن استفاده کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان از فضای دبیرستان و خانه وارد دانشگاه میشوند و توجه به بحثهای سلامت معنوی و روحی آنها خیلی مهم است. این دانشجویان دوره آزمون سراسری (کنکور) را طی کرده اند و ممکن است برخی در رشتههایی که دوست داشته اند پذیرفته نشده باشند و بخش آموزش لازم است با تشریح اهمیت رشتههایی که پذیرفته شده اند به انگیزش و شرایط روحی آنها کمک کنیم.
وی با تأکید بر اینکه آیین استقبال از دانشجویان نو ورود در دانشکدهها میتواند تأثیر گذار باشد، عنوان کرد: ظرفیتهای زیادی در بخش آموزش وجود دارد که معاونان آموزشی میتوانند با معرفی آن به دانشجویان در هدایت تحصیلی ایشان نقش مهمی داشته باشند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تقدیر از دانشجویان برتر، معرفی استادان و برگزاری تور بازدید از ظرفیتهای آموزشی برای دانشجویان را اقدامات مفیدی در ابتدای سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: ما در دانشگاهها با طیف گستردهای از دانشجویان روبرو هستیم و ضروری است تا با شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان شرایط مشارکت این دانشجویان را در برنامههای مهم دانشگاه فراهم کنیم.
وی افزود: ممکن است برخی دانشجویان نیز با چالشهای تحصیلی مواجه باشند و ضروری است تا استاد مشاوری به این دانشجویان برای ارتقا کمک کند.
آقای لاریجانی ابتدای سال تحصیلی را بهار آموزش عنوان و ابراز امیدواری کرد تا مسؤولان آموزش دانشگاهها با بهره برداری از این شرایط گامهایی در ارتقا آموزش بردارند.