مدیرکل آموزش و پرورش البرز: مدارس استان البرز باید به سوی پژوهش محور شدن حرکت کنند تا دانش آموزان از دوره ابتدایی با جایگاه و نقش پژوهش در جامعه آشنا شوند.
وی افزود: در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده، ۶۵ طرح از معلمان البرز، به عنوان طرح برتر معرفی شد. این طرح ها از بین ۲ هزار و ۳۳۸ اثر پژوهشی پس از ارزیابی داوران انتخاب شده و ۲ طرح به مرحله کشوری راه یافت.
قاسمی ادامه داد: پژوهش در کیفیت بخشی فرآیند تعلیم و تربیت نقش مهمی دارد که این امر در سال های اخیر مورد توجه معلمان و دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.
وی گفت: پس از مطرح شدن بحث پژوهش در سال ۷۹ اهمیت رویکرد پژوهش محوری سال های تحصیل برای دانش آموزان مشخص شد.
قاسمی افزود: البرز قطب علم و فناوری و صنعتی کشور است لذا باید فرهنگ پژوهش را در بین مردم به ویژه دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی در ادامه به آغاز به کار دبیرخانه هفته پژوهش در البرز اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه مسئولیت خطیری در خصوص تحلیل و ارزیابی و معرفی پژوهشگران درعلوم مختلف و ایده پردازان برتر خانواده بزرگ تعلیم و تربیت استان جهت رقابت با مراکز آموزش عالی به عهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: آمادگی هرچه بهتر حضور در نمایشگاه پژوهش و فناوری، معرفی دستاوردهای پژوهشی، ایده های برتر دانش آموزان و فرهنگیان در هفته ی پژوهش استان البرز از اهداف آغاز به کار این دبیرخانه در آموزش و پرورش استان البرز است.