صنعت کفش ایران با وجود پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های زیاد در دهههای اخیر؛ توانسته با بهره گرفتن از فرصت ها و فائق آمدن بر برخی مشکلات خود، در سال 97 حدود 200 میلیون جفت انواع کفش در کشور تولید کند.
پژوهش خبری صدا وسیما: نامگذاری سال ۹۸ با عنوان «سال رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب باعث شده تا نگاهها به سوی موتور محرکه اقتصاد کشور ختم شود تا در سالی که شاهد سختترین تحریمها علیه اقتصاد کشور هستیم، تولید ملی بتواند به عنوان منجی اقتصاد رونق یافته و التیام بخش اقتصاد کشور در شرایط کنونی باشد.
در این میان صنعت کفش ایران با وجود پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های زیاد در دهههای اخیر؛ توانسته با بهره گرفتن از فرصت ها و فائق آمدن بر برخی مشکلات خود، در سال 97 حدود 200 میلیون جفت انواع کفش در کشور تولید کند.
هر چند که به گفته کارشناسان و متخصصان این صنعت ظرفیتهای تولید کفش در کشور دو برابر میزان تولید فعلی است، اما نبود برخی زیرساختها و وجود مشکلاتی موجب شده ایران در میان کشورهای غرب آسیا در حوزه تولید کفش جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص دهد[1] که با راهکارهای مناسب برای این صنعت در جهت رونق تولید آن میتوان به قطب کفش منطقه تبدیل شود.
لذا ضروری به نظر میرسد که تا با توجه به سابقه طولانی ایران در تولید صنعت کفش؛ ابتدا زمینه های توسعه و رونق تولید صنعت کفش و سپس تبدیل شدن به پل ارتباطی برای توسعه صنعت کفش در منطقه برای توسعه صادرات آن، فراهم آوریم، بدین منظور گروه اقتصاد مدیریت پژوهش خبری در نشستی با دعوت از تولیدکنندگان این صنعت؛ آقایان رسول شجری، رئیس اتحادیه کفش دستدوز تهران، محمد عرب، رئیس هئیت مدیره جامعه صنعت کفش ایران، علیرضا جباریان فام، رئیس اتحادیه کفاشان تبریز، مشکلات و مسائل این صنعت را به بحث و تبادل نظر گذاشت تا بتوان برای رسیدن به اهداف و رویکردهای ضروری این مسئله به راهکارهای اجرایی و اصولی دست یافت. در ادامه مهمترین مباحث طرح شده در این نشست ارائه می شود.
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.
پژوهش خبری // زهره دانشمندی