معاون سیمای صدا و سیما جمهوری اسلامی : رسانه ملی با تمامی ظرفیتهای خود در کنار رونق تولید است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیدمرتضی میرباقری در مراسم امضاء تفاهم نامه گسترش همکاریهای رسانه ملی و وزارت صمت در حمایت از نهضت ساخت داخل و رونق تولید گفت: برگزاری نمایشگاه ساخت داخل یکی از اقدامات اساسی برای رونق تولید است.
وی افزود: این نمایشگاه برخلاف سایر نمایشگاهها به نیازهای اساسی حوزه تولید میپردازد و به سمت رونق ساخت داخل و ایجاد نهضت در این زمینه حرکت میکند.
میرباقری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از ۱۰ میلیون دانشگاهی و فارغ التحصیل دانشگاه دارد گفت: این ظرفیت بی نظیری است که قدرت حل مسائل جمهوری اسلامی ایران را به صورت شگرفی افزایش میدهد.
وی با اشاره به اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد افزود:، اما به علت جمعیت تحصیل کرده کشور، قدرت حل مسائل بیشتر از مشکلات است.
معاون سیمای رسانه ملی با تاکید براینکه صدا و سیما امسال تمام ظرفیت خود را برای رونق تولید آماده کرده است گفت: ما در طول سال دهها هزار برنامه تولید و پخش میکنیم.
وی به آخرین نظرسنجیها اشاره کرد و گفت: براساس این نظرسنجیها حدود ۸۳ درصد مردم مخاطب رسانه ملی هستند یعنی هر نفر در شبانه روز سه و نیم دقیقه از برنامههای رسانه ملی استفاده میکند.
وی تصریح کرد: قطعاً این کاری که در خصوص نهضت ساخت در داخل آغاز شده باید در جهت تولید برنامهها نیز حمایت شود.
وی با تاکید براینکه رسانه ملی با تمام ظرفیتهای خود در کنار رونق تولید است ابراز امیدواری کرد: رسانه ملی بتواند به صورت ماهانه گزارشی در خصوص مسائل پیرامونی رونق تولید به مردم ارائه دهد.
میرباقری به سه راهبرد اساسی رسانه ملی در رونق تولید اشاره کرد و گفت: هدایت سرمایههای خرد و اندک مردم به سمت کارهای تولیدی، عملیات رسانهای و جریان سازی در خصوص تولید و کمیها و کاستیهای آن و تلاش برای رفع آنها از جمله صدورمجوزها درکسب و کارها و فعال شدن ستاد رونق تولید در رسانه ملی برای حمایت از فعالان تولیدی از جمله این راهبردها برای کارگشایی در تولید است.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که میخواهد مسیر استقلال را بگذراند باید به ظرفیتهای داخل بیش از پیش توجه کند.
وی گفت: در رسانه ملی هزاران برنامه سازی و دهها هزار ساعت پخش برنامه را به سمت رونق تولید هدایت میکنیم.