رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور گفت: عملیات اجرایی بخشی از این جاده که به دلیل نداشتن طرح مطالعات زیستمحیطی متوقف شده بود، به زودی تعیین تکلیف میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، عیسی کلانتری در جمع خبرنگاران افزود: بخش اعظم این جاده در حال ساخت که طرح مطالعات زیستمحیطی از قبل اخذ شدهبود بدون مشکل در حال ساخت و تکمیل است و تعیین تکلیف بخش کوتاهی از این جاده که طرح مطالعات زیست محیطی آن، اخذ نشدهبود در آینده مشخص می شود.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: در بخش بالادست که مطالعات زیستمحیطی ندارد و بین استانهای مازندران و قزوین قرار دارد باید کاملاً با حساسیت بالا و کیلومتر به کیلومتر مورد بررسی قرار گیرد و سپس نظر نهایی صادر شود.
مجری طرح جاده تنکابن به الموت هم گفت: این محور به طول ۱۶۴کیلومتر در ۶فاز ساخته میشود و اخیراً هم ۲دستگاه تونل به طول ۸کیلومتر تکمیل شده و ۴دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.
محمد صادق وجدی افزود: برای حفاظت از حیات وحش هم ۵دستگاه گالری برای عبور حیات وحش در کیلومتر ۴۴تا۵۳ در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است ۲ ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.
هم اکنون از ۳۵کیلومتر ابلاغی این جاده در مازندران ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طرح راه اصلی تنکابن - الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال۸۲ مطرح و با اعلام موافقت نامه طرح در سال۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل ۶قطعه است که با احداث آن، شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۶۴کیلومتر است که ۹۲کیلومتر آن در استان قزوین و ۶۲کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.