اکنون در تمام بیمارستانهای دولتی بالای ۱۰۰ تخته کشور، ۷۰ تا ۸۰ درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود
وی افزود: اکنون در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، ۷۰ تا ۸۰ درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود البته زیرساخت ارائه ۱۰۰ درصدی را داریم، اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضی از شهرستان مراجعه میکنند که میخواهند همان روز معاینه شوند.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استنباط برخی افراد و رسانهها این است که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم معاینه شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم میگذارند در حالی که با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرمهای سیاستی نظامهای مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: اکنون در ۲۰ استان کشور از سطح یک پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام میشود، اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاهها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.
وی در پایان گفت: مردم عزیز اگر اشکالی در بیمارستانهای دولتی میبینند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیر متعارف هزینه ها، ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم صورت پذیرد.