۸۰ و نیم درصد از مردم بیننده برنامههای سیما بوده اند و ۵۰ و ۲ دهم درصد، حداقل یکی از مجموعههای جدید «بوی باران»، «خانواده دکترماهان» و «گاندو» را دیده اند
مجموعه تلویزیونی «گاندو» با حدود ۴۴ درصد بیننده در صدر مجموعههای جدید تلویزیون قرار گرفت و مجموعه تلویزیونی «بوی باران» شبکه یک با ۴ درصد اختلاف و مخاطب ۴۰ درصدی در رتبه دوم پربینندهترین مجموعه تلویزیونی قرار گرفته است.
مجموعه تلویزیونی «بوی باران» مجموعهای ۷۵ قسمتی است که تا زمان نظرسنجی مرکز تحقیقات ۲۱ قسمت از آن پخش شده است و پخش آن همچنان ادامه دارد.
«خانواده دکترماهان» مجموعه تلویزیونی شبانگاهی شبکه دو سیما نیز براساس این نظرسنجی با ۱۸ و ۲ دهم درصد در رتبه سوم مجموعه تلویزیونی جدید در حال پخش قرار گرفته است.
مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما همچنین درخصوص ویژگیهای مختلف پربینندهترین مجموعه تلویزیونی این روزهای تلویزیون یعنی «گاندو» نظر مردم را جویا شده است.
براساس این نظرسنجی بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این مجموعه تلویزیونی در حد «زیاد» از آن رضایت داشته اند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد «زیاد» باور پذیر دانسته اند.
از نظر ۶۰ و ۷ دهم درصد از بینندگان، مهمترین پیام مجموعه تلویزیونی «گاندو» نشان دادن قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود ۷۹ درصد از آنها هم معتقدند این مجموعه تلویزیونی در حد «زیاد» توانسته است مردم را با فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند.
از منظر ۸۲ و ۲ دهم درصد از بینندگان، مجموعه تلویزیونی «گاندو» توانسته است در حد زیاد باعث اعتماد سازی مردم به قدرت و توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شود.
این نظرسنجی از بینندگان خواسته است تا میزان موفقیت مجموعه تلویزیونی «گاندو» را در جنبههای مختلف ارزیابی کنند که ۹۱ درصد از آنها این مجموعه تلویزیونی را در نمایش «هوش و ذکاوت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی» در حد «زیاد» موفق دانسته اند.
براین اساس، ۹۰ و ۳ دهم درصد از بینندگان، این مجموعه تلویزیونی را در نمایش «احساس مسؤولیت و تعهد نیروهای امنیتی»، ۸۶ و ۹ دهم درصد در نمایش «به کارگیری افراد جوان در شبکه اطلاعاتی و امنیتی کشور»، ۸۶ و ۳ دهم درصد در نمایش «مهارت و توانمندی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی»، ۸۳ و نیم درصد در نمایش «تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای امنیتی» و ۸۰ و یک دهم درصد در نمایش «هوشیاری نسبت به پدیده نفوذ» در حد «زیاد» موفق توصیف کرده اند.
از بینندگان «گاندو» در خصوص دلایل تماشای این مجموعه تلویزیونی پرسیده شده است که ۵۳ و ۶ دهم درصد جذابیت موضوع و داستان مجموعه را عمدهترین دلیل خود اعلام کرده اند.
همچنین ۱۴ درصد از مخاطبان، واقعی بودن موضوع و ۱۱ و نیم درصد هم سرگرمی و پرکردن وقت را عامل اصلی دیدن این مجموعه تلویزیونی دانسته اند.