مخاطب در قلب محتواي رسانه اي است. تمام تلاش رسانه را بايد براي اقناع مخاطب دانشت. مخاطب به عنوان يکي از عناصر ارتباطي در کنار رسانه و پيام قرار گرفته است؛ اما بايد گفت که ديگر به مانند الگوهاي يکسويه ارتباطي نميتوان نام گيرندة پيام را به مخاطب القا کرد و نقش مصرفکننده بودن را براي مخاطب درنظر گرفت.
پژوهش خبری صدا وسیما: مخاطب در قلب محتواي رسانه اي است. تمام تلاش رسانه را بايد براي اقناع مخاطب دانشت. مخاطب به عنوان يکي از عناصر ارتباطي در کنار رسانه و پيام قرار گرفته است؛ اما بايد گفت که ديگر به مانند الگوهاي يکسويه ارتباطي نميتوان نام گيرندة پيام را به مخاطب القا کرد و نقش مصرفکننده بودن را براي مخاطب درنظر گرفت. مخاطب در عصر اطلاعات توانسته است توليد و ارسال کننده در الگوهاي جديد ارتباطي باشد؛ بنابراين در وضعيت فعلي ماهيت مخاطب عوض شده است و سازمانهاي توليد کننده خبر نيز بايد به اين موضوع دقت کنند و با توجه به رشد و توسعه رسانهها، مخاطب و مردم را با ويژگيهاي جديد و با توجه به نيازهاي خبري آنها در نظر بگيرند. در توليد و پخش خبر در عين توجه به چهارچوبهاي رسانه، علايق و نيازهاي مخاطب نبايد مغفول بماند. در اين کتاب در شش فصل موضوع خبر مردم مدار بررسي میشود که به شرح زیر است:
فصل اول: «خبر مخاطب محور»؛ فصل دوم: «ويژگيهاي خبر مردم مدار»؛ فصل سوم: «راهکارهاي اعتماد سازي در توليدات خبري»؛ فصل چهارم: «مصاحبه مردمي»؛ فصل پنجم: «خلاقيت در استفاده از رسانههاي اجتماعي» و در فصل ششم: «استفاده از توليدات شهروند خبرنگاران در خبر».
متن کامل این کتاب در اینجا قابل دریافت است.