از مسافران قطارهای سراسر کشور درخواست میکنیم هرگونه نواقص و خرابیهای سامانههای مختلف قطار را به مرکز ارتباطات این شرکت اطلاع دهند و خسارت دریافت کنند
وی افزود: حتی اگر در کوپهای سیستم صوتی - تصویری قطار خراب باشد و موضوع به مرکز ارتباطات راه آهن منعکس شود، با تایید رئیس قطار یا مهماندار، پیامکی حاوی عذرخواهی و پرداخت خسارت به مسافر ارسال میشود و خسارت این بخش، حسب آیین نامه مربوطه به مسافر پرداخت میگردد.
معاون مسافری راه آهن افزود: در موارد تاخیر بیش از حد مجاز نیز، بسته به مورد و مسیر، تا یک میزان ۵۰ درصد قیمت بلیت و بیش از آن ۱۰۰ درصد بهای بلیت به مسافرانی که تاخیر را منعکس کنند پرداخت میشود چراکه شرکت راه آهن مکلف است مسافران را راس ساعت مقرر به مقصد برساند.
به گفته موسوی، هم اکنون تاخیر رسیدن قطارها به مقصد در سراسر کشور، بطور متوسط حدود نیم ساعت است که امسال تلاش بر این است که این تاخیرها که ناشی از اشغال خطوط است، به حدود ۲۰ دقیقه کاهش یابد.