شرکت ملی پست ایران مطرح کرد
توسعه سامانه تحت وب قیمت تمام شده خدمات پستی
توسعه سامانه تحت وب قیمت تمام شده خدمات پستی با در نظر گرفتن متغیرهای موثر بر بهای خدمات، با جدیت دنبال میشود
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مدیر کل دفتر طرح، برنامه و بودجه شرکت ملی پست ایران گفت: توسعه سامانه تحت وب قیمت تمام شده خدمات پستی با در نظر گرفتن حجم مرسولات، مسافت و سایر متغیرهای موثر بر بهای خدمات، با جدیت دنبال میشود.
محمد محسنی، تکمیل سیستم حسابداری قیمت تمام شده ارایه خدمات را یکی از مهمترین طرحها و برنامههای در دست اجرای شرکت ملی پست عنوان کرد و افزود: توجه به رویکرد اقتصادی و تلاش به منظور دریافت امتیازات مربوط به جبران زیان ناشی از ارایه خدمات پایه پستی با توجه به تکالیف اتحادیه پست جهانی، در حال انجام است.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها، افزود: در همین راستا، در سال گذشته مصرف سوخت و حاملهای انرژی ۲۴ درصد نسبت به سال قبل از آن کمتر شد.
مدیر کل دفتر طرح، برنامه و بودجه اظهار داشت: با گسترش ارایه خدمات الکترونیکی، در سال ۹۷ شاهد حذف ۸۰ درصدی تمبرهای کاغذی از روی مرسولات بودیم.
وی، حذف همایش ها، جلسات غیرضروری و گسترش ارتباطات ویدئو کنفرانسی و غیرحضوری، ماموریتهای داخلی، برگزاری نمایشگاهها و استفاده بهینه از منابع انرژی را از دیگر اقدامات و برنامههایی عنوان کرد که در سال ۹۷ اجرا شده و امسال نیز تداوم مییابد.
محسنی با اشاره به اینکه افزایش دسترسی مشتریان به خدمات پستی از دیگر اولویتهای شرکت ملی پست است، اظهار داشت: پروژهها و برنامههایی در راستای تحقق این هدف بر اساس اولویت و نیازمندیهای شبکه پستی طراحی شده که مهمترین آنها شامل تکمیل پروژه ملی GNAF، بازسازی ساختمانهای پستی مناطق سیل زده و زلزله زده، ایجاد نواحی تجزیه و توزیع مرسولات، بهینه سازی واحدهای پستی، ایجاد و تجهیز مرکز ملی پردازش و مبادله و راه اندازی مرکز مبادله پستی در فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن، بنادر و پایانههای مناطق مرزی است.
وی افزود: نوسازی و بهسازی شبکه حمل و نقل پستی، توسعه زیرساختهای فناوری، طراحی و توسعه سکوی تجارت الکترونیک، توسعه، تجهیز و بهینه سازی سرویس پست لجستیک و توسعه پست مستقیم آنلاین از دیگر برنامههای افزایش دسترسی مشتریان به خدمات پستی است.