مدیرکل مهندسی راهبری شرکت پست ایران از افزایش ۳۳ درصدی ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک در سال گذشته خبر داد
مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست ایران رشد درآمدی این سرویس را ۷۴ درصد و کاهش برگشت مرسولات را پنج درصد ذکر کرد و گفت: کاهش مدت سیر ارسال و کم شدن مرسولات بلاتکلیف و همچنین رشد مستمر استفاده از دستگاههای کارت خوان (m-pos) از ۱۵ درصد در ابتدای سال ۹۷ به ۷۵ درصد در پایان سال، از دیگر پیامدهای مثبت اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت پست در خصوص تعامل با فروشگاهها و شرکتهای طرف قرارداد اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبود تعامل با بخش خصوصی توجه به پرداختها و تسویه حسابهای مالی است به همین دلیل، تسویه حسابها به صورت روزانه و پیگیری مستمر مرسولات بلاتکلیف در استانها و مناطق پستی تهران به منظور تامین هر چه بیشتر رضایت صاحبان فروشگاه و کسب و کارها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پیشگیری از طولانی شدن تعیین تکلیف مرسولات که منجر به نارضایتی و زیان فروشگاه میشود نیز مدنظر قرار گرفت و مهلت تعیین وضعیت مرسولات، به یک ماه کاهش یافت.
پاکدل، بهبود عملکرد کمی و کیفی فروشگاهها و شرکتهای فعال را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش شده است با افزایش تعامل، جلسات مستمر کارشناسی، بازآموزی فرآیندها، تاکید بر عدم ارسال ممنوعات، ارجاع و پیگیری فوری موارد احتمالی تخلف جهت اصلاح روند و جلب رضایت شاکیان، کوتاه شدن زمان تبادل پیامها و حذف بروکراسی اداری شاهد بهبود مستمر فرایندها باشیم.
وی مهمترین عوامل توسعه سرویس تجارت الکترونیک را از یک سو تسهیل فروش کالا برای فروشندگان و شرکتهای فعال در این بازار و بالابردن سرعت و شفافیت گردش مالی و از سوی دیگر، فراهم نمودن دسترسی آسان برای خریداران کالاها و خدمات، عنوان کرد.
مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس افزود: شبکه پستی توجه ویژه به شاخصهای کیفی ارزیابی این سرویس شامل وصول به موقع وجوه، مدت زمان توزیع، کاهش درصد مرسولات برگشتی، میزان تراکنش از طریق دستگاههای کارتخوان (m-pos) و تعیین تکلیف بموقع مرسولات و دیرکرد را در سال گذشته مدنظر قرار داده که امسال نیز به منظور بهبود عملکرد، مورد بازنگری قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ استان و منطقه پستی مجهز به سیستم M-POS نامه رسانی هستند، اظهار داشت: با همکاری معاونت فناوری، امسال بقیه استانها نیز به این سیستم مجهز میشوند.
پاکدل، توسعه سرویس تجارت الکترونیک را یکی از سرویسهای پرتقاضا در سطح دنیا و کشور عنوان کرد و افزود: توسعه کمی و کیفی این سرویس همواره در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.