«استارتاپ شیک شیم» از استارتاپهای نوپاست که با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل سلیقه افراد به آنها مناسبترین لباس و سبک را پیشنهاد میدهد
بر این اساس، هوش مصنوعی استارتاپ شیکشیم به کاربران سبک و لباسهایی را پیشنهاد میدهد که مطابق با سلیقه و نیاز کاربران است.
مجتبی زاهدیان دانش آموخته رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف در خصوص این استارتاپ گفت: شیکشیم یک مشاور و سازنده سبک شخصی است که از یک موتور جستوجو در فروشگاههای برخط (آنلاین) لباس، بهره میگیرد و به صورت مختلف با طبقهبندی دادههای جمعآوری از فروشگاههای برخط، مشخصات لباسهای موجود مانند: رنگ، طرح، نوع، قیمت و سایر موارد جمعآوری میکند.
سیستم هوش مصنوعی شیکشیم، سلیقه کاربران را براساس رفتاری که دارند، تحلیل میکند. در این تحلیل مشخص میکند که کدام یک از لباسها با خواستهی کاربران انطباق بیشتری دارد. در صورت تمایل به خرید، شیکشیم کاربران به سایت فروشنده آن لباس منتقل میکند.
وی افزود: علاوه بر پیشنهاد لباس، شیکشیم از یک موتور جستوجو دیگری استفاده میکند که صفحات مربوط به مد را جمعآوری و با تحلیل اطلاعات آنها، مؤلفههایی مانند مد، حجاب، قد و وزن را شناسایی میکند. براساس تحلیلهایی که روی کاربران به عمل آمده، سبکها به کاربران پیشنهاد داده میشود. همچنین این امکان نیز فراهم شدهاست تا لباسهایی که به یک سبک مربوط میشود، ذیل همان سبک از فروشگاههای مربوطه به کاربران پیشنهاد داده میشود. به این ترتیب کاربران میتوانند مطابق سلیقه خود، لباسهای مورد علاقهشان را پیدا کنند.
این دانش آموخته دانشگاه شریف یادآور شد؛ مشاوره گرفتن از شیکشیم همیشه رایگان است و اکنون این سرویس برای بانوان فعال است. علاقهمندان میتوانند به نشانی www.shikshim.com رفته و در سایت ثبتنام کنند.