دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت: نرخ تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان دولت حدود ۳۶ درصد افزایش یافت
علی فلاح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به افزایش حدود ۳۶ درصدی نرخ تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان دولت گفت: هزینه خدمات در شبکه دفاتر پیشخوان دولت تابعی از هزینههای زیرساختی، موارد مصرفی در شبکه دفاتر و نیروی انسانی است.
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت افزود: با توجه به مسئولیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این حوزه و جلسات متعددی که با سازمان حمایت از مصرف کنندگان براساس مصوبه سران سه قوه صورت گرفت، با تعدیل و توجه به حقوق مصرف کنندگان، نرخ تعرفه خدمات تعیین شده است.
وی گفت: این نرخ بر اساس شاخصهای نرخ گذاری در حداقلهای ممکن بعد از یک دوره طولانی حدود سه ساله در ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ستاد تنظیم بازار تصویب و ابلاغ و اجرا شد.
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت افزود: البته دوستان ما در سازمان ثبت احوال کشور ملاحظاتی را در خصوص نرخ کارمزد داشتند، جلساتی در این زمینه برگزار و قرار شد امروز تا فردا نظرشان را درباره نرخ ارایه خدمات به دفاتر پیشخوان اعلام کنند.
فلاح گفت: باید این موضوع را نیز مدنظر قرار داد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان به طور قطع حقوق مردم را در نظر گرفته است و بی شک شاخصهای افزایش نرخ در موارد مصرفی در دفاتر پیشخوان بیش از این افزایش نرخی بوده که در نظر گرفته شده است بنابراین باید بانگاهی منطقی و با توجه به نظر سایر مراجع نظارتی و قانونی نرخ تمام شده در دفاتر پیشخوان ارایه شود.
وی در ادامه درباره موضوع مطرح شده در خصوص هک شدن دفاتر پیشخوان دولت در برخی شهرها با تکذیب این موضوع افزود: یکی از خبرنگاران در جلسهای از وزیر ارتباطات در خصوص هک شدن دفاتر پیشخوان دولت سوال کرد که وزیر هم در پاسخ گفته است در برخی استانها بعضی از پایگاههای خدمات رسانی دولتی به علت رعایت نکردن استانداردها مورد حمله واقع شده اند که همین جا اعلام میکنم این موضوع مربوط به شبکه دفاتر پیشخوان دولت نیست و سیستمهای محافظتی دفاتر کاملا به روز هستند و حملات احتمالی را کنترل و رصد میکنند.