وزیر آموزش و پرورش : سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما خواهان نشستهای بیشتر، همکاری و مشورت بیشتر با نمایندگان محترم مجلس هستیم. اداره آموزش و پرورش سخت است و نیازمند همکاری و حمایت همه ارکان نظام است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، طبیعتا آستانه تحمل معلمان نیز کاهش مییابد. سعی کردیم شرایط را بهتر کنیم، ولی با توجه به شرایط فعلی، انعکاس مثبت آن دیده نشد. اینجانب مدافع خانواده بزرگ فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی هستم و نباید طوری حرکت کنیم که فضای آموزش و پرورش متشنج کنیم.
بطحایی افزود: سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیست، ولی وزارتخانه پیگیر این موضوعات است، این موضوعات در اختیار وزارت علوم است.
وی ادامه داد: پاداش پایان خدمت همکاران تا ۹۷ تسویه شده و از ۹۷ تاکنون هم در حال پرداخت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اتفاقات اخیری را که در مدارس رخ داده و تبلیغات هدایت شده و برنامهریزی شدهای روی آن صورت گرفت دقیقا بررسی و پیگیری میکنیم و حتما با متخلفین برخورد خواهیم کرد. در این زمینه بحث ما تربیتی است و از نگاه تربیتی آن را دنبال میکنیم و به همین جهت معاون پرورشی وزارتخانه را مسئول پیگیری موضوع کردیم.
بطحایی با بیان اینکه پرونده بنیاد آرشام هم در دادگاه است، بیان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با حوزههای علمیه در حال حاضر به خوبی حفظ و تقویت شده است، همچنان تاکید میکنم که نیازمند حمایت و همکاری همه نمایندگان محترم با مجلس هستیم.
سیدحسین نقوی حسینی نیز با بیان اینکه نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی تشکیل شد گفت: در ابتدای این نشست اعضای فراکسیون مباحث خود را مطرح کردند و تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش، رسیدگی به شرایط معیشتی فرهنگیان و ارتقاء سطح دریافتی آنها، ساماندهی به بیمه فرهنگیان و رسیدگی به علت عدم ارائه خدمات و تحقیر فرهنگیان و اصلاح حقوق دانشجو، معلمان تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان بود.
وی با بیان اینکه توجه و بازسازی جدی به اقتصاد آموزش و پرورش و حفظ اموال و املاک و آموزش و پرورش، توجه به برخوردها و روابط بین کارکنان و ادارات با جامعه فرهنگیان مبتنی بر اخلاق و شئون از دیگر مسائل مورد توجه نمایندگان در نشست با بطحایی بود، بیان کرد: نظارت کامل بر عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و عدم کفایت اراده مدیران در این زمینه نیز دغدغه نمایندگان بود و تاکید داشتند که در حال حاضر ۲۰۳۰ به طور نقطهای اجرا میشود.
نقوی حسینی با بیان اینکه نمایندگان تاکید داشتند که مشکل اقتصاد آموزش و پرورش در داخل این وزارتخانه است و اگر آموزش و پرورش به خوبی از اموال و داشتههای خود استفاده کند میتواند به خوبی شرایط اقتصادی خود را اداره کند، ادامه داد: تعیین تکلیف کنکور و حذف آن برای همیشه و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت، تبدیل وضعیت معلمان پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس ها، نهضت سوادآموزی ها، پیش دبستانیها و توجه جدی به انتصابهای مدیریتی مبتنی بر تعهد، تخصص و جلوگیری از حزب گرایی و گروه گرایی نیز از سوی نمایندگان مطرح شد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به اردوگاهها، درمانگاهها، تعاونیهای مسکن و مصرف و خدمات به فرهنگیان و ضرورت اجرای دقیق مصوبه مجلس در ارتباط با حقوق فرهنگیان از دیگر مسائل مطرح شد و نمایندگان تاکید داشتند که باید احکام فعلی اصلاح شود، گفت: تاکید شد که باید به حقوق همه معلمان ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و ده درصد افزایش هم باید به همه براساس درصد حقوق آنها پرداخت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان بر ضرورت توجه بیشتر دولت به آموزش و پرورش تاکید داشتند و معتقد بودند که براین اساس کسانی که حقوق کمتری میگیرند باید از افزایش بیشتری برخوردار شوند.