معاون حملونقل سازمان راهداری: بخش قابل توجهی از مطالبات رانندگان از سوی سازمان راهداری رسیدگی شده و در مرحله اجرا است
وی افزود: باتوجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه رسیدگی به مشکلات رانندگان از جمله بیمه تکمیلی درمان، تأمین لوازم و قطعات مورد نیاز، رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل و قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیانآور، جلسات کمیته راهبری حمل و نقل جادهای، در راستای رسیدگی به این موارد برگزار و از طریق مراجع قانونی و مجلس شورای اسلامی پیگیری میشود.
غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا نیز در این نشست، گزارش جامعی از آسیب شناسی مشکلات رانندگان و کامیون داران کشور و آخرین اقدامات به عمل آمده در این خصوص توسط سازمان متبوع و سایر دستگاههای ذیربط ارایه کرد و گفت: برای رفع مسائل و مشکلات شغلی رانندگان، طرحهای پیشنهادی مربوط به بازنگری در قوانین از کار افتادگی و بازنشستگی رانندگان، اصلاح و بازنگری در قوانین قاچاق کالا و ارز، اتصال سامانههای گمرکی در خصوص ورود اطلاعات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان به سامانه سالن اعلام بار و بازنگری در تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل جادهای کالا، تا حصول نتیجه، پیگیری میشود.
وی اظهار داشت: با بکارگیری فناوریهای نوین از جمله راه اندازی سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانههای بار بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجائی همه امور توسط خود رانندگان پیگیری شده و واسطهها تا حد زیادی حذف شدهاند.
گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان کانون انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان جادهای حمل کالای سراسر کشور، دبیر کانون سراسری انجمنهای صنفی کامیونداران کشور و نمایندگان کانون انجمنهای صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل کالای داخلی کشور، نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را در زمینه مسائل مطروح شده بیان کردند و خواستار ادامه روند رسیدگی به مطالبات رانندگان از سایر دستگاههای اجرایی شدند.