وکیل شاکیان پرونده بهمن موتور: به مسئولان این شرکت فرصت دو هفتهای داده شده است تا حقوق شاکیان پرونده را پرداخت کنند
وی گفت: شرکت بهمن موتور سال گذشته فروش اینترنتی محصولات خودش را انجام داده، ولی از انجام تعهدات و تحویل خودرو استنکاف میکند، که ضرر زیادی به موکلان و مشتریان شرکت وارد شده است.
این وکیل دادگستری افزود: مطابق ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تبلیغ خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست از سوی تولید کنندگان تخلف محسوب میشود و برای این تخلف مجازاتهایی تعیین شده و تولید کنندگان موظف به ارائه اطلاعات صحیح و واقعی هستند.
وی گفت: شرکت مذکور با انجام تبلیغات خلاف واقع در فرایند ثبت نام خودرو باعث جلب اعتماد مردم شده است.
کوهپایه زاده افزود: با پیگیریهای صورت گرفته سازمان حمایت مصصرف کنندگان و تولید کنندگان تحلفات این شرکت را به سازمان تعزیرات ارجاع کرد که قاضی پرونده هم اقدامات قانونی را در جهت کشف حقیقت انجام داده است.
وی گفت: مدیران این شرکت البته بهانههایی مثل افزایش تعرفه قانونی گمرک و ممنوعیت ثبت سفارش را مطرح کرده اند که در نهایت بتوانند از انجام تعهدات تحویل خودرو شانه خالی کند و البته این رویه در مرجع قضایی پیگیری شد و تخلفات این شرکت در حال رسیدگی است.
کوهپایه زاده افزود: روند رسیدگی پرونده در شعبه ۶۴ سازمان تعزیرات در چارچوب مقرررات ادامه دارد و در نهایت به مدیران این شرکت برایی آخرین فرصت، فرصت دو هفتهای داده شده تا رضایت موکلین را جلب کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه مدیران این شرکت در موعد مقرر دو هفتهای رضایت شکات را جلب نکنند علاوه بر جبران خسارت، با مجازات جریمه نقدی دو برابر میزان خسارت مواجه میشوند ضمن این که بعد از این مهلت از جنبه کیفری هم احقاق حقوق موکلین موضوع از طریق محاکم کیفری پیگیری میشود.
این پرونده بیش از ۲۰۰ شاکی دارد که رسیدگی به تخلفات آنها در مراجع قضایی ادامه دارد.