پیش نویس اولیه آن نیز تا پایان خرداد امسال تکمیل و در صورت تایید در کمیسیون ایمنی راهها، برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارسال میشود
دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور افزود: با تکمیل نقشه راه ایمنی راههای کشور در سال جاری، تا پایان سال نیز شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از بازبینی و اعمال تغییرات در نقشه راه ایمنی راههای کشور، سعی شد نیاز به منابع مالی مورد نیاز دستگاههای ذیربط واقعیتر و دستیافتیتر برآورد شود. بر همین اساس، در صورتی که منابع مالی مورد نیاز نقشه راه به خوبی تامین و به درستی عملیاتی شود در آینده نه چندان دور شاهد بهبود وضعیت ایمنی راهها خواهیم بود.
وی با اشاره به مصوبه کمیسیون ایمنی راهها در خصوص تهیه نقشه راه ایمنی راههای کشور گفت: برای تهیه نقشه راه ایمنی راههای کشور، سعی شد همه جزئیات با ظرفیتهای مختلف مورد توجه و همچنین مباحث مربوط به آموزش، فرهنگسازی و اطلاع رسانی به صورت نظاممند در مقاطع مختلف با دستگاهها و وزارتخانههای مرتبط مورد مذاکره و تبادل نظر قرار گیرد.
آدم نژاد با بیان اینکه ثبت داده و داده کاوی اطلاعات سوانح رانندگی در تهیه نقشه راه ایمنی راههای کشور مورد توجه قرار دارد افزود: خودرو، جاده، امداد و نجات و آتش نشانی که در حوزه ایمنی دخیل هستند سعی شده مورد توجه قرار گیرد و در یک بازه کوتاه مدت و بلند مدت دیده شود.
دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور عوامل تاثیر گذار بر کاهش تلفات رانندگی در دو دهه اخیر را انجام اقدامات متنوع و متعدد در حوزه ایمنی راههای کشور عنوان کرد و گفت: برای مشاهده تغییرات محسوس در حوزه ایمنی راهها ناگزیر هستیم از روشهای استاندارد اجزای حوزه حمل و نقل شامل راه، خودرو، فرهنگ رانندگی و عامل انسانی را مورد نظارت و کنترل قرار دهیم و نتیجه این اقدامات کنترلی را میتوان در تعداد تلفات سفرهای نوروزی ۹۸ ملاحظه کرد که بعد از گذشت چند سال شاهد کاهش ۲۰ درصدی تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بودیم و امیدواریم بتوانیم این میزان را در طول سال حفظ کنیم.