مدیر کل توسعه زیرساخت و امنیت شبکه شرکت ملی پست: بیش از ۵۰ شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا و خدمات از بستر خدمات الکترونیک شرکت ملی پست استفاده میکنند
وی رونق تجارت الکترونیک را از دیگر اولویتهای پست عنوان کرد و گفت: پست با ایجاد بازار الکترونیک، امکان خرید و ارسال سفارشات اینترنتی (کالا و خدمات) را به صورت پرداخت آنلاین و یا در محل دریافت فراهم کرده است.
به گفته او، در این بستر فروشگاهها از طریق کال سنتر، وب سرویس یا وب سایت ebazar.post.ir اقدام به ثبت سفارش، ارسال و رهگیری کالا و خدمات سفارش شده، میکنند.
منتجب، ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان یکی دیگر از ماموریتهای پست برشمرد و افزود: پست با راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی حمل کالا (get way)، حدود چهار هزار کسب و کار را از طریق وب سرویس به سامانه یاد شده متصل کرده که علاوه بر امکان ثبت سفارش، امکان استعلام وضعیت سفارش، پرداخت و تسویه هزینه نیز امکانپذیر است.
مدیر کل توسعه زیرساخت و امنیت شبکه گفت: پیاده سازی طرحهای توسعه بخش پست در این زمینه، علاوه بر تسریع در انجام امور و فرایندهای خرید و فروشهای اینترنتی بویژه برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپی، تامین نیازهای روز مشتریان را مدنظر دارد.