نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر رسیدن کشور به مرجعیت علمی در جهان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد و باید به آن توجه ویژه شود.
وی با تاکید بر ارائه آموزشهای مهارتی از دوره پیشدبستانی افزود: مهارتآموزی باید از دوران نونهالی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا در استان بوشهر ظرفیتهای مهمی فراهم است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر آموزش دانشآموزان مطابق با نیاز صنایع استان تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر از قطبهای صنعتی کشور است پس نیاز است نیروی تجربی با نگاهی فناورانه در استان تربیت تا نیروی مورد نیاز صنایع تامین شود.
وی توجه به شرکتهای دانشبنیان را ضروری دانست و گفت: ایجاد سیاست راهبری در حوزه آموزش استان بوشهر برای هدایت نوجوانان و جوانان به سمت علوم مهندسی بهویژه در حوزه انرژی ضروری است.
آیتالله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به تحقق مرجعیت علمی در کشور خاطرنشان کرد: دستیابی به علوم و مرجعیت علمی باید در اولویت برنامهها قرار بگیرد که در این راستا باید به نقش آموزش و پرورش برای رسیدن به این مرجعیت توجه ویژه شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه مدارس مرکز تولید نیروی انسانی جامعه هستند افزود: همه نیازمندیها در بعد نیروی انسانی در مدارس تامین میشوند.
رضا مددی نقش معلمان و فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی جامعه را انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: عنصر اصلی بالندگی و سرمایه انسانی جامعه در مدرسه تربیت میشود.
وی با بیان اینکه مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت است خاطر نشان کرد: 14 میلیون دانشآموز در 108 هزار مدرسه بهوسیله یک میلیون معلم تعلیم و تربیت میشوند.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه 27 میلیون نفر از والدین در سطح جامعه با مدارس در ارتباط هستند افزود: بیش از 60 تا 70 درصد مردم جامعه با مدرسهها ارتباط دارند.
وی با بیان اینکه همه ما محصول تلاش معلمان هستیم که در تربیت ما نقش آفرینی داشتهاند افزود: باید به جایگاه تعلیم و تربیت و معلمان توجه شود چون سود و نتیجه آن به کل کشور و جهان باز میگردد.
مددی با اشاره به اینکه مدرسه امروز شاهرگ حیاتی است و عنصر بالندگی مدرسه و معلم تعلیم و تربیت است تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه و نسخه تعلیم و تربیت کشور و محصول تلاش 6 هزار پژوهشگر است.
وی پیشرفت جامعه متناسب با الگوی اسلامی را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: موضعگیری صریح و آشکار معظمله در کنار زدن سند 2030 به عنوان نسخه جهانی در عرصه تعلیم و تربیت مورد توجه همگان قرار گرفت.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با اهداف سازمانهای بینالمللی تدوین شده است گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقش مهم و موثری در راهبرد کلان جامعه دارد ۱۰ سال زودتر از سند ۲۰۳۰ تصویب شده است.