سرپرست سازمان تأمین اجتماعی: بسته رونق تولید برای کارفرمایان است و انواع همکاریها و خدمات به آنها در آن گنجانده شده است
وی با بیان اینکه مجموعه، رکوردهای بزرگی را خلق کرد و اگر نبود دچار مشکلات زیادی بودیم، گفت: وصول ۳ هزار میلیارد تومان مازاد در بخش بیمهای و هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بخش درمان باعث شد تا سازمان از بحران نجات پیدا کند.
زدا با بیان اینکه در بانک رفاه نیز فشار روی همکاران ما وجود داشت، افزود: برای اولین بار در سال ۹۷، شستا ۴،۰۰۰ میلیارد تومان سود به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد. همچنین در اسفند نیز ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم. مجموعه این آمار نشان میدهد کار جهادی در سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه میزان افزایش مستمری بگیران در سال ۹۸ از سوی کانون بازنشستگان پیشنهاد داده شد، گفت: اگرچه این میزان افزایش نمیتواند سفرههای مردم را رنگینتر کند، اما تلاش کردیم تا جای ممکن قدرت خرید مردم را حفظ کنیم.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: در صورت تصویب هیئت وزیران، افزایش حقوق امسال از اردیبهشت ماه پرداخت میشود.
زدا با بیان اینکه تلاش میکنیم تا اگر افراد پرداختهای منظمی دارند به همان میزان دریافت منظمی نیز داشته باشند، گفت: به همین منظور گفتمانسازی را آغاز کردیم و با جلسات هم اندیشی و شنیدن انتقاد دوستان، نکات مهم و مثبتی را نیز به دست آوردیم تا بتوانیم این انتقادات را برطرف کنیم.
تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است
زدا با بیان اینکه باید در سال ۹۸ تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود، افزود: باید سازمان تأمین اجتماعی را پویا و چابک کنیم، در عین حال بودجه کشور و بودجه سازمان در سال جدید به بهترین شکل ممکن تنظیم شده است، امسال باید ۵۰ هزار میلیارد تومان را براساس برنامهای که داریم از دولت وصول کنیم و پروژههایی را تعریف کردیم تا این مبلغ به شکل نقدی یا غیرنقدی وصول شود.
وی با اشاره به اینکه نظام تأمین اجتماعی معتقد است که مسئله تولید را باید به کارفرمایان بسپارند و بخش تأمین اجتماعی را بر عهده سازمان متولی آن قرار دهند، گفت: در ایران نیز این سیستم به همین شکل است و در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
به گفته وی یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما و ۱۴ میلیون بیمه شده نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند و بودجه تأمین اجتماعی برای امسال ۱۲۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
اقدامات تامین اجتماعی در سیل
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان همزمان با وقوع سیل در برخی از استانهای کشور گفت: از همان دقایق اول نسبت به پذیرش همه افراد سیل زده که حتی تحت پوشش این سازمان نبودند در مراکز درمانی اقدام کردیم، همچنین در منطقه پلدختر نیز با توجه به آسیب وارد شده به مرکز درمانی تأمین اجتماعی، تمام مسئولان در ردههای شغلی مختلف از خرمآباد برای لایروبی این مرکز به پلدختر شتافتند به طوری که از بعد از ظهر روز بعد در این مرکز پذیرش بیمار صورت گرفت. کمکهای مردمی پرسنل نیز با وجود شرایط اقتصادی فوقالعاده بود.
زدا با بیان اینکه این پرسنل تصمیم گرفتند تا در کنار تولید باشند، افزود: ما باید به سمت کسب و کارهای نوین قدم برداریم و قول دادهایم تا در سال ۹۸ خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم.
وی با تأکید بر گسترش خدمات غیرحضوری طی امسال گفت: باید این تفکر که مردم بیایند و سرویس بگیرند را عوض کنیم و این ذهنیت را ایجاد کنیم که ما باید سرویسمان را به آنها تقدیم کنیم.
ارائه ۲۰۰ خدمت غیرحضوری تا پایان سال
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از برنامه امسال تأمین اجتماعی برای ارائه ۲۰۰ مورد از خدمات این سازمان به شکل غیرحضوری تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر دفترچههای بیمه را حذف کردیم و دفترچه از حالت یک چک سفید امضا خارج شده است؛ به طوری که اگر فردی طی یک روز از خدماتی مثل امآرآی استفاده کند و کمتر از سقف تعیین شده برای انجام مجدد این کار اقدام کند، این مسئله امکان پذیر نیست.
زدا با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش دارویی نیز مربوط به داروهای هرمونی بدنسازی است، افزود: با استفاده از این روش و حذف دفترچهها، تداخل دارویی و تعدد کم و زیاد داروها را کنترل میکنیم و مردم در عین حال از داشتن دفترچه کاغذی راحت میشوند.
پرداخت حقوقها متمرکز میشود
وی با بیان اینکه ماده ۳۹ تأمین اجتماعی به دلیل حجم دیتا تاکنون اجرا نشده است، گفت: در یک ماه آینده سیستم مالی باجه دریافت و درآمد بالا میآید، همچنین مستمری افراد تحت پوشش به شکل متمرکز پرداخت میشود، احکام مستمریبگیران نیز به شکل متمرکز صادر خواهد شد.
زدا با تأکید بر اینکه نمیتوانم بپذیرم ۲۰ هزار میلیارد از منابع این سازمان در اختیار بخش خصوصی و میزان بیشتری در اختیار بخش دولتی باشد، افزود: تمام این اقدامات توأم با افزایش رضایتمندی نیز خواهد بود، شعبات ما از این پس ملی هستند و دیگر انتقال پرونده و سوابق با تمام شدن اسکن پروندهها تمام خواهد شد، البته توقع جامعه هم همین است تا از فضای مجازی به شکل کامل استفاده کنیم.
وی گفت: برای اولین بار نیز ملاقات مدیرعامل به شکل مجازی با مردم را برگزار کردیم و آنها سوالاتشان را به شکل زنده مطرح کردند.