با فعالیت شبانه روزی طول حفاری تونل خط دو مترو شهر اصفهان به ۵۰متر رسید.
سیدمحسن واعظیفر، این خط مترو را شامل ۲۴ ایستگاه در سه مرحله به طول 24ونیم کیلومتر دانست و افزود: اکنون فعاليت عمراني حفاري تونل غربي خط دوم قطار شهري اصفهان از ايستگاه شفت تي بي ام دستگاه حفاري تونل دارک واقع در شهرک امام حسين(ع) اصفهان در دست اجراست.
وی گفت: روزانه بيش از 100نفر در طرح ساخت سگمنت و حفاري مکانيزه تونل خط دو قطار شهري در سه شيفت کاري مشغول فعاليت هستند و برای فراهم کردن زمينه افزايش حفاري با پايان مراحل تست گرم تلاش می شود.
مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: همچنین عملیات عمرانی ایستگاههاي زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني و لاله با سرعت و جديت بيشتري در سال جديد ادامه دارد و در مجموع روزانه بيش از 300نفر در اين طرح ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم مشغول فعال هستند.
سیدمحسن واعظیفر افزود: استفاده از دستگاه حفاري تونل و ساخت تونلهاي مکانيزه در زمان حرکت و ساخت تونل زير زمين، مشکل قطعکردن درختان و جابهجايي تأسيسات را كاهش می دهد.
شعرباف مشاور عالی شهردار اصفهان اسفند پارسال هزینه عملیات عمرانی از ایستگاه حبیب آباد با دپوی تجهیزات، تعمیرات و اجرای خط را بیش از شش هزار میلیارد تومان همچنین هزینه خرید واگن و تجهیزات مخابراتی و برق مترو در خط دوم نیز 600میلیون یورو را برآورد کرده بود.