رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری نمایشگاههای اختصاصی با هدف توسعۀ ظرفیتهای مزیتدار تولیدی ایران در عراق خبر داد
وی افزود: از جمله اهداف برگزاری این رویدادها، علاوه بر بازاریابی محصولات تولید ایران، پیاده سازی برنامههای مختلف از جمله تشکیل نشستهای تخصصی، ایجاد گروههای مشترک تجاری تولیدی و مذاکره با مقامات ذیربط دولتی و خصوصی عراق به منظور افزایش هرچه بیشتر تعاملات بازرگانی دو طرف خواهد بود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق اظهار داشت: در این نمایشگاه ها، مجموعاً ۱۵۰ واحد تولیدی از ایران ضمن به نمایش گذاردن کالاهای صادراتی خود در فضایی معادل ۲۰۰۰ متر مربع، به پایش بازار و برنامهریزی جهت نفوذ یا تقویت حضور در بازار عراق برای کشور میپردازند.
بهزاد ادامه داد: مجموع سهم محصولات صنعت پلاستیک، صنعت بسته بندی، صنعت ساختمان، صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی در سبد صادرات غیرنفتی ایران به عراق ۵۵ درصد است و در حال حاضر سالانه میتواند رقمی برابر با ۵ میلیار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.
گفتنی است؛ برنامهریزی پلکانی برای افزایش میانگین سالیانه ۲۵ درصد صرفاً در پنج بخش یاد شده میتواند صادرات کشور به عراق را بر اساس هدفگذاریهای انجام شده تا افق ۱۴۰۰ افزایش داده و موجب کسب جایگاه برتر ایران در تأمین و عرضه شود.