مدیرعامل راهآهن از جابهجایی بیش از دو میلیون و ۸ هزار نفر مسافر در سفرهای نوروزی ۹۸ در قالب سیر بیش از ۴۹۰۰ رام قطار خبر داد
وی کاهش متوسط تاخیر از مبدا با بیش از ۴۹۰۰ رام قطار به ۲۶ ثانیه را یکی نکات جالب توجه در سفرهای نوروزی ۹۸ خواند و افزود: البته متوسط تاخیر رسیدن به مقصد با اندکی افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۳۶ دقیقه رسید که دلایل مختلفی همچون وقوع سیل در برخی خطوط، شرایط جوی ناپایدار، ریزشها، ناپایداریها و رانشهای کوه در مسیرهای مختلف، همچنین دستور کاهش سرعت برای حفظ ایمنی تردد قطار بر آن حاکم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشکر از نجابت، صبر و تحمل مسافران قطارها در ایام نوروز ۹۸ گفت: مشکلات ناشی از تغییرات جوی در ایام پیک سفرهای نوروزی اخلالی در خدمترسانی به مسافران به وجود نیاورد و به رغم همه این اتفاقات، مسافران قطارها در مجموع با کمترین تأخیر به مقصد خود رسیدند.
مدیرعامل شرکت راهآهن با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در نحوه خدمت رسانی حملونقل ریلی به مردم افزود: در ایام نوروز همه کارکنان مکلف شدند بر اساس این اصل تلاش کنند و اقدامات و امکانات مناسبی از برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان گرفته تا نصب امکانات ورزشی برای جوانان و بزرگسالان، برپایی سفره هفت سین در ایستگاهها فراهم شد. همچنین خادمین حرم حضرت امام رضا (ع) با استقرار در ایستگاهها و در دست داشتن پرچم متبرک به گنبد حرم امام رضا (ع) از مردم استقبال کردند که حس خوب زیارت را به مسافران در ایستگاهها القا میکرد.
وی افزود: با بیان اینکه «بخش خصوصی و دولتی در صنعت حملونقل ریلی هر دو عضو یک خانواده هستند که باید آن را خانواده بزرگراه آهن نامید» بیان کرد: دوره پرحجم و پرترافیک ایام نوروز همزمان با شدت بارش نزولات جوی و اتفاقات بعد از آن از جمله سیل و آبگرفتگی شهرها، روستاها و معابر و ریزش و رانش کوهها و ... توسط همه همکاران بهخوبی سپری شد و با این اقدامات برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان راهآهن ایران ثبت شد.