شهردار تهران: من نگفتم خط ۶ مترو را با مسئولیت خودم به بهره برداری میرسانم
وی گفت: علت اینکه خط ۷ مترو دفعه قبلی افتتاح نشد بحث ایمنی بود و زمانی که دوباره به بهره برداری رسید در دورترین نقطه نسبت به هواکشها تست دود انجام دادیم و درحال حاضر نوع هواکشها نیز کاملا تغییر کرده چراکه قبلا ما باید برای تغییر جهت هواکشها ۱۰ دقیقه زمان صرف میکردیم، اما هواکشهای جدید دارای ترمز است و کمتر از ۱۰ ثانیه همان هواکش دمنده میتواند مکنده باشد و خیلی از این هواکشها در داخل کشور تولید میشود.
شهردار تهران افزود: خط ۶ مترو افتخاری برای کشور ما در سال رونق تولید است چرا که ما در شرایط تحریم این خط را راه اندازی کردیم و تمامی سیستم علایم و تجهیزات در داخل کشور تهیه شده است.
حناچی گفت: خط قرمز ما امنیت شهروندان است و زمانی که سرخط این خط ۱۵ دقیقه باشد هیچ تهدیدی وجود ندارد و اگر بخواهیم سرخطها را کمتر کنیم قطعا تجهیزات و تمهیدات لازم اندیشیده میشود.
وی افزود: خط ۶ متروی تهران طولانیترین خط در کشور و در سطح منطقه است.
حناچی گفت: ما هر پروژهای را که افتتاح میکنیم صورت جلسه مشاور و پیمانکار دارد و بعد از تایید نهایی بهره برداری و تحویل گرفته میشود.