خانوادهها باید در حمایت از کالای ایرانی کمک کنند، زیرا بیتفاوت بودن آنها آسیب بزرگی را به کشور وارد میکند
وی افزود: در دو بخش فرهنگی و تبلیغی کار کردهایم و به طور قطع با ظرفیت موجود و اهتمام همکاران اقدامات خوبی در این حوزه شکل گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نمایشگاههایی که در حوزه حمایت از کالای ایرانی امسال برگزار شدهاست، گفت: در تمام استانهای کشور کارگاههای آموزشی را برای دانش آموزان برگزار کردیم؛ همچنین اردوهایی در مراکز تولیدی برگزار شد تا دانش آموزان از نزدیک شاهد تولید محصولات ایرانی باشند.
بطحایی ادامه داد: تلاش کردیم تا در شرایط فراز و نشیب کشور دانش آموزان با محصولات ایرانی و ضرورت استفاده از آنها آشنا شوند همچنین در مورد خرید کالا و نوشت افزار ایرانی فعالیتهایی انجام دادهایم، زیرا نمادهایی که در کالای داخلی به کار رفتند برای فرزندان ما حاوی نکات فرهنگی خوبی هستند.
وزیر آموزش و پرورش استفاده از کالای خارجی را مغایر با اصول تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: کالاهای خارجی علاوه بر آنکه ضربه اقتصادی به کشور وارد میکنند، از نظر فرهنگی هم مخرب هستند و در برخی موارد حتی ترکیب رنگهای استفاده شده در آنها میتواند سبب ترویج روحیه پرخاشگری در کودکان شوند و استفاده آنها مغایر با اصول تعلیم و تربیت است.
بطحایی درباره ترویج استفاده از کالای داخلی در مدارس بیان کرد: حمایت از کالای داخلی و ترویج آن را از داخل بوفههای مدرسه آغاز کردهایم و به مدارس توصیه شد تا در بوفهها کالاهای داخلی به فروش برسد، البته خانوادهها باید در این حوزه کمک کنند، زیرا بیتفاوت بودن آنها نسبت به حمایت از کالای داخلی آسیب بزرگی را به کشور وارد میکند.
وی افزود: از تمام خانوادهها میخواهم تا از کالای ایرانی استفاده کنند البته ممکن است برخی اوقات کیفیت کالای ایرانی کمتر از کالای خارجی باشد، اما در این شرایط هم باید از کالای داخلی استفاده کنیم، زیرا آثار فرهنگی که این کالاها روی کودکان میگذارند، مهم است.
وزیر آموزش و پرورش درباره تجهیزات آزمایشگاهی خارجی که در آزمایشگاه مدارس مورد استفاده قرار میگیرند، گفت: در اکثر مدارس کالاهای داخلی و تجهیزات آزمایشگاهی بومی مورد استفاده قرار میگیرند البته برخی اوقات به دلیل نداشتن نمونه داخلی مجبور به استفاده از نمونههای خارجی میشویم.