سعید محمد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما افزود: کل این پروژه 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است که از منطقه شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد آغاز می شود و در منطقه جنوب شرق تهران، بالای افسریه، محدوده شهرک امیرالمؤمنین پایان می یابد.
وی این خط مترو را عمیق ترین خط خواند و گفت: این خط بیشترین تعداد ایستگاه تبادلی را با سایر خطوط مترو دارد و در طراحی این پروژه، الزامات پدافند غیرعامل هم در ایستگاه ها و در عمق خط، رعایت شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: تیر امسال حدود هفت کیلومتر از این مسیر از ایستگاه مهدیه تهران تا نواب به بهره برداری رسید و شنبه آینده 14 کیلومتر دیگر از این مسیر با هشت ایستگاه از مهدیه تهران تا میدان صنعت به بهره برداری می رسد.
محمد گفت: برای اجرای این پروژه تا امروز حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه شده است که شش هزار نفر مستقیم و دو هزار نفر غیرمستقیم در آن اشتغال داشته اند.
وی ادامه داد: در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان سال آینده کل 27 کیلومتر این پروژه به اتمام خواهد رسید.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: این پروژه ظرفیت انتقال یکصد هزار مسافر با چهار قطار و سرفاصله زمانی پانزده دقیقه جابه جایی را دارد و پس از تکمیل کار این زمان به دو دقیقه تقلیل می یابد.
محمد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به ایستگاه های تبادلی که این خط با کل خطوط تهران دارد می تواند در جابه جایی و انتقال مسافران به سایر خطوط کمک کند و نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران خواهد داشت.