۲۳ شرکت داخلی در بازار انیمیشن جشنواره پویانمایی حضور دارند
فاطمه کتیرا زن افزود: بزرگترین هدفی که داشتیم این بود که از صنایع وابسته و مهمانان خارجی که میتوانند ارزآوری داشته باشند بخواهیم حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم مخاطبان این طیف از هنر و صنعت را توسعه دهیم و فقط به کودکان محدود نکنیم.
مدیر بازار پویانمایی گفت: ما نباید انیمیشن را فقط به کودکان محدود کنیم بلکه نگاهی جدی به این مقوله داشته باشیم و بزرگسالان و کودکان را در این هنر و صنعت سهیم کنیم.
کتیرازن افزود: امسال ۲۵ توزیع کننده، مشاور حقوقی و تهیه کننده انیمیشن در کنار تولید کنندگان حضور دارند.
وی گفت:: مهمترین محصولی که ما در حوزه پویانمایی داریم مطمئنا فیلمهای بلند و کوتاهی است که تولید میشود و مطمئنا ما به فیلمهای بلند، نگاه تجاری بیشتری داریم.
مدیر بازار انیمیشن افزود: همان طور که در دنیا هم میبینید، سودآوری فیلمهای بلند انیمیشن از فیلمهای دیگر سینمایی بیشتر است.
کتیرا زن گفت:: ما در این نمایشگاه تلاش کرده ایم با تولید کاراکتر در لوازم التحریر و اسباب بازی به تجاری سازی این هنر کمک کنیم.
وی افزود: ما اگر بتوانیم در دنیا ارتباطاتی با فیلمسازان ایجاد کنیم میتوانیم کیفیت این هنر و صنعت را بالا ببریم و از طریق اکران و فروش فیلمها و با همکاری مشترک با کشورهای دیگر دنیا به ارزآوری برسیم.
دوازدهمین جشنواره پونمایی تهران فردا به کار خود پایان میدهد.
این جشنواره از ۱۲ اسفند با حضور ۸۵ کشور و نمایش آثار برتر انیمیشن آغاز شده است.