رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر: ۳۱ استان کشور در میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارند
معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود: پاسخگویی سریع و شایسته به نیاز گردشگران در زمینههای مختلف در رأس امور اجرایی استانها قرار دارد که یکی از اصلیترین این موارد تسریع در پاسخگویی به گزارشهای مردمی (شکایات) و نیز بررسی پیشنهادها در استفاده از خدمات این بخش به شمار میآید.
تیموری با اشاره به اینکه تمامی ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای کشور موظف به اطلاع رسانی سامانههای ارتباط مردمی ستاد در محیطهای تحت مدیریت و بخشهای تابعه خود هستند، گفت: تلفن گویا و سامانه ۰۹۶۲۹ و نیز نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) «نظارت بر خدمات سفر» با امکان دریافت پیشنهادها و گزارشهای هموطنان از خدمات سفر از جمله ابزارهای ارتباط مردمی به شمار میآیند که تسریع در پاسخگویی موارد ثبت شده در اولویت برنامههای ستادهای اجرایی خدمات سفر هر استان قرار میگیرد.
وی همچنین اطلاعرسانی اخبار، رویدادها و برنامههای نوروزی هر استان در درگاه اینترنتی www.stsi.ichto.ir را نیز در دستور کار مدیران کل ادارات میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها قرار داد تا بر مبنای آن گردشگران نوروزی بتوانند با آگاهی و کسب اطلاعات لازم سفری مطلوب را تجربه کنند.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این ارتباط همزمان تأکید کرد: از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه تشکلهای گردشگری در قالب کمیتههای تخصصی ستادهای اجرایی استان بیش از پیش استفاده شود تا از این طریق هم رضایت مندی هموطنان در سطحی وسیع مهیا شود و هم تشکلها نقش پویاتری در این عرصه ایفا کنند.
تیموری همچنین با اشاره به اینکه زمان آغاز به کار «نوروزگاه»ها از ۲۸ اسفند اعلام شده است، گفت: با برپایی نوروزگاهها در محلهای پرتردد و عمومی استانهای کشور، تجمیع امکانات فرابخشی اعضای ستاد در راستای برپایی برنامههای فرهنگی و هنری جهت غنی سازی اوقات فراغت گردشگران صورت خواهد پذیرفت.
معاون گردشگری در پایان ضمن قدردانی از برنامهها و تمهیدات به عمل آمده در ستادهای اجرایی خدمات سفر استانهای کشور، میزان آمادگی در میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد.